سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بعد از چند ماه پخش آگهی دعوت به شرکت در برنامه «عصر جدید» که به منظور استعدادیابی مخاطبان تلویزیون راهاندازی شد، این برنامه تلویزیونی پیش از سال نو روی آنتن رفت و در ایام نوروز نیز پخش آن از شبکه ۳ سیما ادامه داشت.
تا پیش از «عصر جدید» تلویزیون نمونههای ابتدایی از کشف استعداد را محک زده بود که برخی از آنها مانند برنامه «ستاره ۲۰» با عدم حمایت مدیران تلویزیون و اشتباه در برنامهسازی به شکست انجامید، اما موفقیت «استندآپ کمدی» در قالب مسابقه «خنداننده شو» نشان داد که میتوان جنبه سرگرمکنندگی را در اولویت کار قرار داد و برنامه ساخت؛ همان کاری که احسان علیخانی در برنامه «عصر جدید» انجام داد. «عصر جدید» به گفته مدیر اداره کل روابط عمومی صداوسیما، جزو پربینندهترین برنامههای تلویزیونی است. مهمترین ایرادی که به برنامه استعدادیابی ایرانی وارد شده است، ترکیب نامتجانس و غریب هیئت داوران است. حضور دو بازیگر، یک استاد ارتباطات و یک آهنگساز به عنوان داور، اعتراضهای زیادی را در پی داشته است. علت انتخاب این داوران، در مرحله اول ارتباط آنها با صداوسیماست. بخش عمدهای از فعالیت هنری امین حیایی و رؤیا نونهالی مربوط به ایفای نقش در سریالهای تلویزیونی است. آریا عظیمینژاد، آهنگساز مجموعههای تلویزیونی و سیدبشیر حسینی استاد دانشگاه صداوسیماست. اصرار به حضور دو بازیگر در حالی که اغلب شرکتکنندگان استعدادشان در بخشهایی مانند حرکات ورزشی یا هنرهای تجسمی است، نشان از دایره بسته انتخاب داوران است. حضور یک استاد ارتباطات در جمع داوران هم بزرگترین نقص در جریان داوریهای عصر جدید است، به خصوص اینکه سیدبشیر حسینی بیربطترین دلایل را برای قبول یا رد اجراهای شرکتکنندگان دارد.
عصر جدید فارغ از اینکه در ایده اولیه، دکوراسیون و استیج، داوریها و حتی حضور شرکتکنندگان مردم، کپی نعل به نعل از برنامه تلویزیونی مشهور «گات تلنت» است، نشان داد بیننده برنامههای تلویزیونی برای جنبه سرگرمکننده بودن تلویزیون، نسبت به دیگر جنبههای آن ارزش بیشتری قائل است و برای دیدن یک برنامه سرگرمکننده وقت میگذارد.