کد خبر: 950188
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با همتای ونزوئلایی خود گفت که تمام گزینه‌ها برای آزادسازی جولان اشغالی مطرح است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با "خورخه آریزا" وزیر خارجه ونزوئلا گفت که تشابهات زیادی بین توطئه‌های صورت گرفته علیه دو کشور وجود دارد.

وی افزود: «ما در طول هشت سال گذشته از نبرد علیه تروریسم آنچه برای ونزوئلا رخ داده را تجربه کرده‌ایم.»

المعلم تاکید کرد که حق مردم سوریه در جولان حقی ثابت است که با گذشت زمان از بین نمی‌رود و وجب به وجب از مناطق اشغال شده سوریه آزاد خواهد شد.

وزیر خارجه سوریه گفت که کشورش برای آزادسازی جولان اشغالی با استفاده از تمام امکانات تلاش می‌کند و همه گزینه‌ها برای آزادسازی جولان مطرح است.

وی افزود: «آیا این عاقلانه است که موضع صادر شده از سران عرب در تونس درباره جولان سوریه ضعیف‌تر از موضع بریتانیا در این زمینه باشد؟»

وزیر خارجه سوریه درباره حمایت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از تروریسم در سوریه گفت: «اشتباهات اردوغان و حمایت او از تروریسم در سوریه در نتایج انتخابات اخیر این کشور واضح بود.»

المعلم اظهار داشت که دولت آمریکا درباره خروج نیرو‌های خود در سوریه دروغ می‌گوید و وظیفه ما این است که راستگویی را به آن‌ها بیاموزیم.

وی افزود: «جنگ ما علیه تروریسم متوقف نشده و توطئه‌ها علیه ما از طریق تجاوز نظامی و محاصره اقتصادی ادامه دارد و هدف از همه این‌ها طولانی کردن مدت بحران سوریه در راستای تامین منافع اسرائیل ادامه دارد.»

وزیر خارجه ونزوئلا هم گفت: «با المعلم موافقم که توطئه آمریکا علیه سوریه و ونزوئلا یکی است.»

وی گفت که ملت ونزوئلا و سوریه در برابر امپریالسم و توطئه آمریکا خواهند ایستاد و از این نبرد سربلند بیرون خواهند آمد.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه اظهار داشت: «دولت آمریکا از مداخله نظامی در ونزوئلا سخن می‌گوید و مدعی است همه گزینه‌ها روی میز است، اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا مذاکره در بین این گزینه‌ها نیست.»

آریزا تصریح کرد: از حضور در سوریه در این مرحله تاریخی مهم احساس افتخار می‌کنیم و پیروزی نهایی بر تروریسم را با سوریه جشن خواهیم گرفت.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت: «تجربه سوریه در جنگ برای ونزوئلا در مقابله با توطئه آمریکا مفید خواهد بود.»

وی گفت که کشور‌هایی در شورای امنیت هستند که برای توقف توطئه‌های آمریکا علیه ونزوئلا تلاش می‌کنند.

وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که کشورش توطئه‌های حزب راستگرای افراطی "خوان گوایدو" برای متشنج کردن کشور را که با حمایت واشنگتن طراحی شده بود شکست داده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار