کد خبر: 949282
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
ایستگاه ۱۵ خرداد تا نیمه اول سال آینده مجهز به پله برقی و آسانسور می‌شود.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران در نشست خبری برگزار شد، با اشاره به دوره ۷ ماهه‌ای که در این جایگاه منصوب شده است، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۲ در این مدت با فراز و نشیب‌های فراوانی روبرو بود. در طیف مباحث کلی توانستیم در این ۷ ماه صد برنامه فرهنگی با هدف آگاهی برای مردم برگزار کنیم که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های مناسبتی اشاره کرد.
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در تکمیل زیرگذر خیابان ۱۵ خرداد جدیت وجود دارد، افزود: پروژه میدان امام خمینی (ره) در حال عملیات است، اما پیمانکار با مشکلات مالی مواجه شده که پیشرفت ما را کند کرده است.
سعادتی با بیان اینکه در تقاطع ۱۵ خرداد در هر ساعت ۷ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند، افزود: ایستگاه ۱۵ خرداد به عنوان پر تردد‌ترین ایستگاه مترو است که نه آسانسور و نه پله برقی دارد و برنامه ریزی شده تا با اقدامات مناسب این پروژه تا نیمه اول سال آینده به اتمام برسد و شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه به پله‌برقی و آسانسور دسترسی داشته باشند.
وی به وضعیت فروشگاه‌های لوازم برقی در خیابان لاله‌زار پرداخت و گفت: تلاش زیادی کردیم تا فروشندگان این صنف به محلی دیگر منتقل شوند، اما دلیل عدم موفقیت ما این بود که همیشه فکر می‌کنیم بازیگر اصلی خودمان هستیم، در حالی که بازیگر اصلی مردم هستند.
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: نکته کلیدی لاله‌زار این است که برنامه ما با همراهی کسبه و افراد شکل می‌گیرد و ما ادعای بیرون کردن افراد از لاله‌زار را نداریم و معتقدیم آن‌ها زمانی بیرون می‌روند که خودشان به این نتیجه برسند.
وی افزود: از آن جایی که در خیابان لاله‌زار شمالی عمدتاً وسایل روشنایی و لوستر فروخته می‌شود و هنگام شب هم زمان مناسبی برای بازدید از این نوع کالا‌ها است، تلاش می‌کنیم تا این صنف در این محل باقی بماند و بهانه‌ای برای حضور خانواده‌ها در شب شود و شهروندان برای خرید در شب به این منطقه بیایند.
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران افزود: ۳۲ ساختمان در لاله‌زار شمالی را شناسایی کردیم که با هزینه‌ای کم قابلیت بازپیرایی را دارند.
سعادتی با اشاره به طرح احیای زیست شبانه در میدان مشق گفت: ما با همکاری وزارت خارجه تلاش می‌کنیم تا با قول و قراری که با شهروندان داشتیم عمل کنیم تا هر چه سریعتر این مکان با تمام ظرفیت‌های قابل بهره‌گیری در اختیار شهروندان قرار گیرد.
وی در خصوص هزینه بازسازی لاله‌زار شمالی گفت: به صورت کلی ۶ میلیارد تومان هزینه برای بازسازی لاله‌زار در سال آینده پیش بینی شده است.
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه خیابان ۳۰ تیر نیمه کاره است، گفت: به خاطر تغییر و تحولات نتوانستیم طرح‌ها را پیش ببریم.
سعادتی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز خاطر نشان کرد: برای استقرار قطار‌های کتاب فروشی برنامه‌ریزی کردیم تا به صورت سیار در سطح شهر تردد کنند و کتاب‌ها را به دست شهروندان برسانند.
وی افزود: تا وقتی که شبکه تولید و توزیع مواد مخدر در دل منطقه وجود داشته باشد، هر چقدر هم که کار فرهنگی انجام شود و اگر اقدام امنیتی مناسبی انجام نشود، فایده‌ای نخواهد داشت.
شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با بیان اینکه آشپزخانه‌های تولید موادمخدر در محله هرندی شناسایی شده‌اند، گفت: به زودی بعد از جمع آوری این اماکن اقدامات فرهنگی در این منطقه شروع خواهد شد.
سعادتی با بیان اینکه محوریت موضوعات فرهنگی را به سمت مساجد آورده‌ایم و ظرفیت بزرگی را از طریق خیرین مهیا کرده‌ایم، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دیوار‌های دود گرفته محله هرندی را که به سبب روشن کردن آتش چهره منطقه را زشت کرده‌اند، رنگ‌آمیزی کنیم.
وی با اشاره به کشف اسکلت بانوی ۷ هزار ساله افزود: منطقه ۱۲ یک منطقه تاریخی است و در حال حاضر حداکثر تعامل را با میراث فرهنگی برقرار کردیم و برای هرگونه ساخت و ساز میراث فرهنگی را در جریان می‌گذاریم و در هر اقدامی که انجام می‌دهیم ناظرین آن‌ها باید حضور داشته باشند.

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران با اشاره به ضرورت حفظ ارزش تاریخی محله عودلاجان گفت: هیچگونه ساخت و سازی در این محله بدون تأیید میراث فرهنگی صورت نمی‌گیرد و هر اقدام عمرانی در این محله طی سه مرحله استعلام از میراث فرهنگی، امکان پذیر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار