کد خبر: 949154
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
خبر خوب پرویز فتاح برای سال ۹۸
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس کمیته امداد از رفع مشکل مسکن همه مددجویان و همچنین خانه‌دار شدن تمام ایتام تحت پوشش این کمیته در سال ۹۸ خبر داد و گفت: دیگر هیچ مددجوی امدادی بدون مسکن یا ساکن مسکن نامناسب نخواهد بود.

به گزارش «جوان»، پرویز فتاح در نشست خبری خود که به منظور تشریح عملکرد یک‌ساله این نهاد برگزار شد با بیان اینکه خانه و سرپناه نیاز اول مددجویان است، گفت: برای سال آینده مشکل مسکن جامعه هدف کمیته امداد را حل می‌کنیم. همچنین تمام ایتام تحت پوشش این کمیته خانه‌دار می‌شوند. مشکل مسکن روستایی نیز حل شده و دیگر مسکن نامناسب و مددجوی بدون مسکن در این مناطق نخواهیم داشت. برای مناطق شهری نیز به دلیل گران‌تر بودن مسکن مشکل رهن و اجاره حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سه ماه اخیر چهار توافقنامه با سازمان برنامه و بودجه امضا کرده‌ایم ادامه داد: توافقنامه اخیر نیز در مورد ساخت ۵ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی بود. همچنین برای سال آینده هزار واحد مسکونی برای ایتام در شش استان، ۶ هزار مسکن در منطقه سیستان و بلوچستان و ۵ هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان احداث خواهد شد. همچنین سپاه پاسداران نیز در حال ساخت ۶ هزار و ۵۰ واحد مسکونی است. رئیس کمیته امداد در پاسخ به این سؤال «جوان» که آیا برخی واحد‌های مسکن مهر که به خاطر نرسیدن خدمات و امکانات هیچ متقاضی و درخواستی نداشته و خالی مانده‌اند نیز در لیست واگذاری به مددجویان قرار دارند، گفت: ۱۰ هزار مسکن مهر بالای ۵۰ درصد پیشرفت را از دولت دریافت کردیم و برای دریافت این تعداد مسکن مطمئن شدیم که زیرساخت‌های آن‌ها مشکلی ندارد و جزو پروژه‌های بدون امکانات و خدمات نیستند. همچنین سعی کردیم به دلیل مسائل فرهنگی و اجتماعی، بیش از ۲۰ واحد به شکل تجمعی از مددجویان در یک مسکن حضور نداشته باشد.

فتاح با اشاره به اینکه آخرین مستمری سال ۹۷ مددجویان کمیته امداد امشب به حساب‌شان واریز می‌شود، تصریح کرد: سبد کالا و عیدی نیز بر اساس دستور رئیس‌جمهور ظرف یک هفته آینده واریز خواهد شد و هر خانواده تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به شکل متوسط ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. وی از پرداخت ٩۵ درصدی بودجه کمیته امداد از محل خزانه خبر داد و گفت: کمیته امداد از محل بودجه تبصره ١۶ هم ١۴٠٠ میلیارد تومان ردیف بودجه داشت که٩٧ درصد آن جذب و بیش از ١١٠ هزار فقره وام پرداخت شده است. به گفته فتاح امسال ۴٧٠ میلیارد تومان وام توسعه روستایی پرداخت شده است.

صف وام ضروری برداشته شد

رئیس کمیته امداد از افزایش ٣۵ درصدی کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری نیز ۵٠ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به ساخت ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از بین ۵ هزار و ۴۰۰ واحد در مناطق زلزله زده کرمانشاه تأکید کرد:٢٠٠ واحد باقی مانده هم تا خرداد ماه سال ۹۸ به پایان می‌رسد.

فتاح همچنین از پرداخت ١۵٠٠ میلیارد وام ضروری ۵میلیونی خبر داد و گفت: صف وام ضروری برداشته شده است. همچنین ۳۰۰ هزار فقره وام پرداخت و همچنین صف پرداخت جهیزیه نیز از بین رفته است.
وی با بیان اینکه بر اساس بودجه مصوب مجلس برای سال ۹۸ ردیف اصلی بودجه کمیته امداد ۱۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بودجه کمیته امداد از محل تبصره ١۴ تا ٢٠ درصد افزایش داشته است. همچنین از اول فروردین ماه مستمری مددجویان نیز ٢٠ درصد افزایش می‌یابد.

همه مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه با همکاری مجلس و دولت از سال آینده بیمه مددجویان شهری به بیمه سلامت واگذار می‌شود، گفت: به این ترتیب همه مددجویان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.
وی در ادامه تأکید کرد: مجلس برای سال آینده به کمیته امداد این اختیار را داده است که از محل تبصره ۱۴ بخشی از پشت نوبتی‌ها را جذب کند، اما بر اساس اعلام استان‌ها در حال حاضر پشت نوبتی نداریم و تعداد کمی هم که وجود دارد به ازای خروج و توانمندی مددجویان، تعداد جدیدی جذب می‌شوند. به گفته فتاح امسال ۶۲۰ هزار خانوار به تعداد مددجویان اضافه شده است و در مجموع هزار و ۵۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند. همچنین ۶۲۰ هزار نفر مددجوی موقتی کمیته امداد هستند که با توجه به شرایط جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد از خدمات کمیته امداد به غیر مددجو‌ها ارائه شده است تأکید کرد: امسال میزان خدمات به غیر مددجویان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و سال آینده نیز اگر شرایط اقتضا کند ممکن است این میزان افزایش یابد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی اوسط آملی
|
United Arab Emirates
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
0
باسلام وعرض ادب لطفا تمام مددجویان موردی وغیرموردی که درفقرمطلق هستند بیشترآنان مشکل نبودمسکن دارند لذا نظرحقیربه عنوان مددجوی استان قم خانه دارکردن تمام مددجویان تبصره 14و غیره را با اولویت خانه دارکنند که دیگر هرچه مستمری میگیرند به اجاره بها داده نشود ومصرف معیشت آنان شود باتشکد واحترام ع آ قم
فازمع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
سلام افرادجدیدتحت پوشش کمیته امداد .چرا فقط 6ماه حمایت میکنید .بعد این مدت چرا کمکتان را از ما میگیرید.ما بعد چه کنیم ِافای فتاح بفکر ما باشید ممنون
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
0
0
با عرض سلام من ی مددجوی کمیته امداد هست و احتیاج به خانه دارم و رسیدی نمیکنن الان 3 سال هست هر وقت مطرح کردی ی چیزی جوابم دادن . از رئیس کمیته امداد یزد خواهشمندم رسیدی کنن واقعا سخته بی خونه بودن با بچه ممنون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار