کد خبر: 948906
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
فرمانده انتظامی استان کردستان:
فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه پاشیدن بذر وحشت در دل کودکی معصوم یا پیری رنجور در آستانه­ی بهار، محصولی جز پشیمانی و حسرت نخواهد داشت تاکید کرد: با رفتار‌های پرخطر، شادابی، رضایتمندی و احساس آرامش خود و دیگران را در آستانه بهار، به حسرت و پشیمانی و احساس گناه تبدیل نکنیم.

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: سنت‌های کهن، بخشی جداناشدنی از فرهنگ و تمدن غنی ایران‌زمین هستند؛ اما امروزه برخی از مراسم‌ها از جمله مراسم چهارشنبه آخر سال با رفتارهای مخاطره‌آمیزی آمیخته است که نشانی از فرهنگ و تمدن در آن دیده نمی‌شود.

وی افزود: رفتارهای خشن مغایر با سلامت فردی و اجتماعی که امروزه در شب چهارشنبه آخر سال رخ می­دهد، در هیچ یک از آیین­‌های سنتی ایران دیده نمی‌­شود پس آزار هم­نوعانمان را سنت تلقی نکنیم.

آزادی ادامه داد: دستمایه­ سنت‌­ها و آیین‌­های ملی ما ایرانی­‌ها، در هیچ برهه‌­ای از تاریخ، ترساندن و آزردن و آسیب رساندن به هم­وطنانمان نبوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه پاشیدن بذر وحشت در دل کودکی معصوم یا پیری رنجور در آستانهی بهار، محصولی جز پشیمانی و حسرت نخواهد داشت تاکید کرد: با رفتارهای پرخطر شادابی، رضایتمندی و احساس آرامش خود و دیگران را در آستانه­ی بهار، به حسرت و پشیمانی و احساس گناه تبدیل نکنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه شب چهارشنبه­ آخر سال، خاطره‌­ای اندوهبار را در ذهن مصدومان سال­‌های قبل تداعی می­‌کند در واقع آسیب­‌های جسمی و روحی که هر سال در شب چهارشنبه آخر سال، دامن­گیر کودکان معصوم، سالمندان، بیماران و مادران فردای ایران­‌زمین می­‌شود، محصول رفتارهای آمیخته با غفلت و ناآگاهی است پس با رفتارهای پرخطر سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازیم.

آزادی گفت: پدران و مادران باید توجه کنند که اگر امروز زمینه­ شادی بی‌خطر فرزندانشان را فراهم کنند، فردا شاهد از دست رفتن سلامتی جسمی و روحی آنان در نتیجه­ی رفتارهای مخاطره­آمیز نخواهند بود.

فرمانده انتظامی استان کردستان تاکید کرد: شور و نشاط و هیجان نامتعارف، ناامنی را در پی خواهد داشت پس با توجه به اینکه تا بهار چند روز بیشتر باقی نمانده است سلامتی خود را به فعل و انفعالات شیمیایی نارنجک­‌های دستی نسپاریم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر