کد خبر: 948538
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
برد پرحاشیه تراکتور در دربی تبریز
هفته بیستم و یکم لیگ برتر با تساوی پرسپولیس، برد تراکتور و سپاهان و شکست پدیده به پایان رسید. نتایجی که زردپوشان اصفهانی را به رده دوم جدول و یک امتیازی پرسپولیس رساند.
سعید احمدیان
سرویس ورزش جوان آنلاین: هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه و جمعه با انجام هشت دیدار برگزار شد تا پرونده بازی‌های هفته بیست و یک بسته شود.

تساوی پرسپولیس در قائمشهر
علیرضا فغانی در حالی سوت شروع بازی پرسپولیس و نساجی را به صدا درآورد که بازی دو تیم تحت تأثیر بارش باران بود که پیش از مسابقه آغاز شده بود. پرسپولیس که با چند تغییر نسبت به بازی با پاختاکور در لیگ قهرمانان به میدان رفته بود از همان ابتدای بازی برتر از نساجی نشان داد. سعید کریمی، مهاجم جوان پرسپولیس در دقیقه ۱۳ می‌توانست این تیم را به گل برساند، اما ضربه شماره ۷۷ قرمز‌ها در موقعیت تک به تک از کنار دروازه بیرون رفت. چهار دقیقه بعد ضربه سرضرب بشار رسن را دروازه‌بان نساجی به بیرون فرستاد تا دروازه قائمشهری‌ها بسته بماند. در حالی که مالکیت بازی در اختیار پرسپولیس بود، نساجی روی یک ضدحمله به گل رسید و شاگردان مجید جلالی در میان بهت و حیرت بازیکنان پرسپولیس یک بر صفر پیش افتادند. در دقیقه ۲۱ ارسال بدون نقص و دقیق فرشاد فرجی از جناح راست زمین مقابل محوطه ششقدم را محمدمهدی نظری با پرش بلند و ضربه سر دقیق تبدیل به گل کرد.
پس از گل فشار شاگردان برانکو برای جبران گل خورده بیشتر شد، اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم و در برخی مواقع خوش‌شانسی قائمشهری سبب شد تا پرسپولیس برای رسیدن به گل مساوی به در بسته بخورد. در یکی از جدی‌ترین موقعیت‌ها در دقیقه ۳۰ ضربه علی علیپور در مقابل دروازه خالی به تیر دروازه خورد تا نیمه اول با برتری نساجی به پایان برسد.
نیمه دوم هم مانند نیمه اول با بازی هجومی پرسپولیسی‌ها آغاز شد. تلاش شاگردان برانکو که در نیمه اول برای جبران گل خورده به در بسته خورده بود، در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد تا قرمز‌ها که رقابت تنگاتنگی در بالای جدول برای قهرمانی دارند، دست خالی از قائمشهر به تهران برنگردند. حملات پردامنه پرسپولیس روی دروازه نساجی سرانجام در دقیقه ۶۳ به نتیجه رسید و سروش رفیعی در مسابقه‌ای که عملکرد بهتری نسبت به بازی‌های قبلی داشت، گل مساوی را به ثمر رساند. پاس مهدی ترابی به علی علیپور باعث فرار این بازیکن از جناح چپ شد و سانتر علیپور در دهانه دروازه خالی را رفیعی به گل تبدیل کرد تا نتیجه مسابقه یک - یک شود. در ادامه پرسپولیس همچنان تیم برتر میدان بود و شاگردان مجید جلالی مانند نیمه اول روی ضدحمله‌ها برای رسیدن به گل دوم برنامه‌ریزی کرده بودند. با این حال تلاش دو تیم تا پایان مسابقه نتیجه‌ای دربر نداشت تا پرسپولیس و نساجی به تساوی یک – یک رضایت دهند. قرمز‌ها با این تساوی ۴۲ امتیازی شدند و با وجود از دست دادن دو امتیاز، همچنان صدرنشین باقی ماندند.

سپاهان در یک قدمی پرسپولیس
در یکی دیگر از بازی‌های مهم دیروز سپاهان در اصفهان میزبان پارس جنوبی بود و توانست با تک‌گل کی‌روش استنلی حریفش را شکست دهد و فاصله خود با پرسپولیس را کم کند. سپاهان با این برد ۴۱ امتیازی شد و با یک بازی کمتر به رده دوم صعود کرد تا صدای نفس‌های شاگردان قلعه‌نویی پشت گوش پرسپولیسی‌ها باشد. کی‌روش هم با گلی که در این مسابقه به ثمر رساند ۱۱ گله شد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

دربی پرحاشیه تبریز
دربی تبریز همانطور که پیش‌بینی می‌شد پرحرف و حدیث از آب درآمد. مسابقه‌ای که یک سوی آن تراکتور بود و سوی دیگر هم ماشین‌سازی، دو تیمی که یک مالک مشترک دارند و همین مسئله سبب شده تا پیش از بازی شایعات درباره این بازی بالا بگیرد، به خصوص که تراکتوری‌ها در کورس قهرمانی قرار دارند و امتیاز‌های این مسابقه می‌توانست کمربندشان را در بین تیم‌های مدعی محکم‌تر کند. تراکتور با گل‌های اشکان دژاگه و استوکس ۲ بر صفر برنده دربی تبریز بود، اما اتفاقاتی که در جریان مسابقه افتاد، سبب شد تا شایعات زیادی درباره تبانی بالا بگیرد و برخی معتقد بودند که گل‌های تراکتور در موقعیت‌های مشکوکی به ثمر رسیده است.
در صحنه گل اول تراکتور، ارسال زمینی دانیال اسماعیلی‌فر در آستانه رسیدن به ده‌خسوس دروازه‌بان ماشین‌سازی، با دفع ناقص و اشتباه محمد اهل‌شاخه به اشکان دژاگه می‌رسد و او دروازه خالی حریف را به راحتی باز می‌کند. آنچه حرف و حدیث‌ها را درباره این گل افزایش می‌دهد، این است که اهل‌شاخه در نیم‌فصل اول در تراکتور بازی می‌کرد!
عده‌ای حتی به گل دوم تراکتور هم مشکوک هستند. در صحنه گل ناتوانی احمد زنده‌روح در قطع ارسال ساده و زمینی اسماعیلی‌فر و اشتباه ده‌خسوس در خروج از دروازه باعث شد تا این گل هم که توسط استوکس به ثمر رسید، مشکوک به نظر آید.
 یحیی گل‌محمدی، سرمربی پدیده یکی از رقیبان بالای جدولی تراکتور هم به این شایعات واکنش نشان داده و گفته است: «امیدوارم اتفاق بدی در بازی تراکتورسازی و ماشین‌سازی از لحاظ تبانی نیفتاده باشد.» با این حال رضا مهاجری، سرمربی ماشین‌سازی شایعات درباره تبانی را مربوط به ذهن‌های بیمار دانسته است: «قبل از بازی یک فشار روانی به تیم ما وارد کردند؛ تبانی، تبانی و تبانی. در اصل هم خودشان ضرر کردند و هم ما ضرر کردیم. نمی‌دانم اذهان مریض چه چیزی را دنبال می‌کردند. ما فقط به دلیل عدم تمرکز نتوانستیم نتیجه بگیریم.»

باخت بدموقع پدیده
در یکی دیگر از بازی‌های مهم هفته بیست و یکم، پدیده در مشهد برابر ذوب‌آهن یک بر صفر شکست خورد. نتیجه‌ای که دیگر مدعیان قهرمانی را خوشحال کرد. مشهدی‌ها با از دست دادن سه امتیاز حساس در این بازی خانگی، موقعیت‌شان در بالای جدول به خطر افتاد. گل‌محمدی، سرمربی پدیده در واکنش به این باخت بدموقع گفت: «مقابل ذوب‌آهن بدترین بازی فصل‌مان را انجام دادیم و باید در آینده جبران کنیم.» در سایر مسابقات فولاد مقابل سایپا یک بر صفر شکست خورد، مسابقه‌ای که علاوه بر بحرانی شدن شرایط قرمز‌های اهوازی، تحت تأثیر صحبت‌های تند علی دایی و افشین قطبی علیه یکدیگر بود. پیکان هم با یک گل استقلال خوزستان را شکست داد؛ و سپیدرود رشت در آبادان مقابل صنعت نفت آبادان به تساوی یک بر یک رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار