کد خبر: 948532
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
دولت ونزوئلا:
برق مناطق وسیعی از ونزوئلا قطع شده و دولت این کشور انگشت اتهام را به سوی واشنگتن نشانه رفته، اما امریکا با لحنی تهدید آمیز گفته «سیاست مادورو تاریکی به همراه دارد.»
سرویس بین الملل جوان آنلاین:  شاهدان عینی در ونزوئلا روز گذشته گفتند برق در بخش‌های وسیعی از ونزوئلا قطع شده است. به نوشته رویترز، پس از قطع برق، جمعیت روانه خیابان اصلی کاراکاس شد و بسیاری معتقد بودند که باید چندین ساعت پیاده مسیر بازگشت به خانه‌های‌شان را طی کنند چرا که معدود اتوبوس‌های موجود در خیابان پر و متروی شهر نیز تعطیل بود. رسانه‌های محلی و کاربران توئیتر گزارش دادند که علاوه بر کاراکاس، ۱۵ ایالت از ایالات بیست‌وسه‌گانه ونزوئلا دچار خاموشی شده‌اند.
در ونزوئلا که با مشکلات تورم حاد، کمبود مواد غذایی و دارویی و مهاجرت گسترده بیش از ۳ میلیون شهروند دست و پنجه نرم می‌کند، قطع برق امری متداول است. هرچند منتقدان، فساد و کمبود سرمایه‌گذاری را عامل مشکلات شبکه توزیع برق ونزوئلا می‌دانند، اما نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور این مشکل را ناشی از خرابکاری عنوان کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: جنگ انرژی برقی که امپریالیسم امریکا علیه مردم ما اعلان کرده و مدیریت می‌کنند، مغلوبه خواهد شد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا ساعاتی پیش از مادورو توئیت کرده بود که قطع برق ناشی از «بی‌کفایتی» حکومت ونزوئلا بوده و واشنگتن و کشور‌های دیگر در آن دخالتی ندارند. این در حالی است که لوئیس موتا، وزیر برق ونزوئلا به تلویزیون دولتی این کشور گفت: آن‌ها به (واحد‌های) تولید و انتقال نیروی سد برق آبی گوری که ستون فقرات شبکه برق ونزوئلا است حمله کرده‌اند.
از سوی دیگر، دانیل کرینیر به علت حمایت از فرد قانون‌شکنی که خود را رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا معرفی کرده است، عنصر نامطلوب شناخته و از کاراکاس اخراج شد.
در همین حال، دولت چین روز جمعه در هشداری شدیداللحن نسبت به مداخله در ونزوئلا و اعمال تحریم هشدار داد: تاریخ درس روشنی نسبت به دنبال کردن همان جاده همیشگی و قدیمی فاجعه‌بار می‌دهد. چین مرتباً از دیگر کشور‌ها تقاضا دارد در امور داخلی ونزوئلا و ریاست جمهوری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا دخالت نکنند. وانگ یی، وزیر خارجه چین در پاسخ به این سؤال که آیا پکن هنوز مادورو را به رسمیت می‌شناسد یا تماس با اپوزیسیون را شروع کرده است، گفت: حاکمیت ملی و استقلال کشور‌های امریکای لاتین باید رعایت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار