کد خبر: 948341
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:کتابخانه‌های عمومی به تامین نیاز تمامی سنین و اقشار مردمی توجه دارند و در حال حاضر جوابگوی نیاز‌های تمامی سنین هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کوثر اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می دهد مراجعه پژوهشگران به ویژه دانشجویان به کتب مرجع و علمی رو به افزایش است به طوری که در سال‌های اخیر با افزایش سطح مطالعات قشر پژوهشگر در استان روبه‌رو هستیم که بخش عمده نیازهای مطالعاتی آن‌ها از طریق کتابخانه‌ها تامین می‌شود.

رباب عزیزخانی افزود: به منظور تامین نیازهای مطالعاتی پژوهشگران بخش مرجع کتابخانه‌ها تجهیز شده و منابع جدیدی در اختیار پژوهشگران مطابق درخواست و نیاز آنها تهیه شده که این کتب علمی مورد نیاز در اختیار دانشجویان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی به تامین نیاز تمامی سنین و اقشار مردمی توجه دارند به طوری که بخش کودک در تمامی کتابخانه‌ها دایر شده تا یکی از مهمترین اهداف ما با محوریت نهادینه کردن مطالعه در بین گروه سنی کودک و نوجوان محقق شود.

وی با اشاره به شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها تصریح کرد: اجرای برنامه‌های متنوع با هدف نهادینه کردن مطالعه در دستور کار قرار گرفته است و در این بین به بخش روستایی توجه ویژه داریم.

معاون فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه با تاکید بر نقش موثر مطالعه در آگاهی بخشی به خانواده‌ها و کاهش سطح آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در ترویج مطالعه مدارس و خانواده‌ها نقش کلیدی دارند و فرهنگ‌سازی برای ترویج مطالعه باید از خانواده‌ها آغاز شود.

محمد صادق محمدی با بیان اینکه ضعف آگاهی می‌تواند افراد جامعه را به سمت آسیب‌ها سوق دهد، افزود: در مقابل ترویج مطالعه و کتابخوانی می‌تواند اثرات قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

وی مهمترین چالش پیش روی مطالعه را گرایش به فضای مجازی دانست و بیان کرد: لازم است با آگاهی بخشی به خانواده‌ها بتوان نسبت به استفاده بهینه از فضاهای مجازی اقدام کرد.

معاون فرماندار شهرستان کوثر تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و شاداب سازی آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقداماتی از این دست گرایش به عضویت در کتابخانه‌ها و تقویت مطالعات را منجر خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر