کد خبر: 948281
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سنندج:
معاون فرماندار شهرستان سنندج گفت: ارائه خدمات به واحد‌های غیرمجاز احداث شده در حریم رودخانه‌ها و کاشت صیفی‌جات در حد فاصل فرودگاه سنندج تا سد ژاوه ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، منصور مولانایی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان سنندج اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای بایستی قبل از صدور مجوز احداث واحدهای مختلف و ارائه خدمات، استعلام‌های لازم را انجام دهد. 

معاون فرماندار شهرستان سنندج افزود: این مهم در راستای عدم ارائه خدمات به واحدهای غیرمجاز احداث شده در اراضی منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها و مناطق حفاظت شده، شایان توجه است.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای، شهرداری و محیط زیست هم با ارتقای نظارت و بازرسی‌های خود از تخلیه نخاله‌های ساختمانی و زباله در حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان سنندج با ذکر اینکه سازمان جهاد کشاورزی هم با برگزاری کلاس‌های آموزشی، کشاورزان را با آثار مخرب سموم و کودهای کشاورزی در طبیعت و منابع آبی آشنا سازد، تصریح کرد: با این اقدام می‌توان گام مؤثری را در راستای کاهش و حتی حذف این قبیل مواد شیمیایی در کشاورزی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: کشت صیفی‌جات در بستر اراضی فرودگاه سنندج تا حد فاصل سد ژاوه برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی، از سوی جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت استان ممنوع اعلام شده است.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه مصوب شد بخشداری‌های شهرستان سنندج با همکاری اداره‌کل محیط زیست استان از تخلیه فضولات حیوانی در حریم رودخانه‌ها جلوگیری کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر