کد خبر: 947886
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صورت گرفت
پویش چرخ زندگی، با مشارکت خیریه‌ها و گروه‌های مردمی در جهت تأمین ویلچر معلولان در مناطق محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود که ۲۰ هزار نفر با مراجعه به سایت #۴۰۳۰* در این کار خیر مشارکت کردند.
محمدرضا سورى
سرویس ایران جوان آنلاین: کمبود‌های موجود در مناطق محروم کشور موجب شده برخی از نهاد‌ها ازجمله ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جهت رفع آن‌ها اقدامات مؤثری را انجام دهند که می‌توان به ایجاد اشتغال، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی، حمام و مسجد اشاره کرد. از آنجا که در بیشتر این مناطق کودکان و نوجوانان بااستعدادی وجود دارند که برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به مراکز فرهنگی- ورزشی دارند، لذا این مهم موجب شد تا این بار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه تهیه لوازم ورزشی و اهدای آن گام بردارد؛ موضوعی که باعث شد روز گذشته رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طی مراسمی که در محل ورزشگاه شهید هرندی میدان شوش تهران برگزار شد، از اهدا و ارسال ۱۰۰ هزار قلم کالا و تجهیزات ورزشی به ۲۵۰ نقطه محروم کشور خبر دهد.

یکی از هدف‌هایی که همواره مورد توجه نهاد‌های انقلابی بوده کمک به محرومان و رفع مشکلات آنهاست که در این میان می‌توان از کمیته امداد، بسیج سازندگی و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) نام برد. روز گذشته و در جریان ارسال ۱۰۰ هزار قلم کالا و تجهیزات ورزشی به ۲۵۰ نقطه محروم کشور، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد: «طی چند سال گذشته بیش از ۴۰ هزار پروژه را با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان راه‌اندازی کردیم که ساخت یکهزار و ۵۵۰ مدرسه، یکهزار و ۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار واحد مسکونی، یکهزار و ۱۰۰ پروژه درمانی، ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۵۹ مرکز جامع بهداشتی از آن جمله هستند.» محمد مخبردزفولی با اشاره به صدور یک میلیون بیمه‌نامه توسط بخش بیمه بنیاد برکت در مناطق محروم کشور افزود: «۱۰ هزار زوج نابارور درمان شدند یا در حال درمان هستند که ۵۴۲ مورد درمان شده‌اند و ۲۲۴ نوزاد به دنیا آمده‌اند.»

وی با بیان اینکه پویش‌های خوبی با همکاری مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: «۳۰۰ هزار بسته لوازم‌التحریر توسط همین پویش‌ها فراهم شد که در ابتدای سال تحصیلی در مناطق محروم توزیع شد.» این مسئول با اشاره به اقدامات این ستاد برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم کشور و بر این اساس الگو‌های اشتغال‌محور بیان کرد: «در هفت ماه گذشته ۴۱ هزار شغل مستقیم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد شد که در قبال این آمار ۴۰ هزار شغل غیرمستقیم هم ایجاد شده است.»

اهدای لوازم ورزشی به محرومان کشور

در ادامه کمک‌های ستاد اجرایی به مناطق محروم در استان‌های کشور تجهیز این مناطق به وسایل و امکانات ورزشی ازجمله برنامه‌هایی بود که طی سال جاری مورد توجه این ستاد قرار گرفت. با وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های مختلف ازجمله ورزشی در میان جوانان و نوجوانان ورزشی، اما نبود امکانات در این مناطق موجب شده تا آن‌ها نتوانند مانند سایر استان‌های کشور از این مهم سود ببرند؛ موضوعی که نیاز است تا در این زمینه گام اساسی برداشته شود. درحالی که در سال‌های اخیر برخی از ورزشکاران و نام‌آوران کار‌های خوبی را در زمینه ایجاد مراکز ورزشی و اهدای لوازم ورزشی انجام داده‌اند ولی این مهم کافی نبوده و هنوز نیاز است در این زمینه گام برداشته شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز گذشته در مراسم اهدا و ارسال کالا و تجهیزات ورزشی به مناطق محروم کشور به خبرنگار «جوان» گفت: «از آنجا که یکی از نیاز‌های نوجوانان و جوانان مناطق محروم وسایل ورزشی است، لذا این ستاد از ۲۲ بهمن ماه سال جاری تصمیم گرفت در این زمینه اقدام کند.» محمد مخبردزفولی افزود: «لذا با دادن فراخوان در سایت این ستاد از بزرگان ورزش و علاقه‌مندان خواستیم تا در زمینه اهدای لوازم ورزشی به مناطق محروم کمک کنند.» وی ادامه داد: «با وجود اینکه فکر نمی‌کردیم در این مدت کوتاه استقبال خوبی از این قضیه شود، اما افراد بسیاری در این رابطه اعلام همکاری کردند به طوری که در این زمان کوتاه توانستیم ۱۰۰ هزار قلم کالا و تجهیزات ورزشی تهیه و برای فرستادن به مناطق محروم آماده کنیم.» به گفته وی، از یکصدهزار قلم کالا و تجهیزات ورزشی اهدایی ۹۰ درصد آن توسط ستاد و ۱۰ درصد مابقی توسط ورزشکاران و مردم علاقه‌مند تهیه و به مناطق محروم اهدا شده است. این درحالی است که هنوز هم علاقه‌مندان به کمک یا اهدای این وسایل می‌توانند با این ستاد همکاری کنند.

کمک به معلولان و بیماران در مناطق محروم

در کنار کمک به رفع محرومیت‌ها در مناطق مختلف استان‌ها، اهدای لوازم و تجهیزات پزشکی در کنار لوازم کمکی به معلولان ازجمله برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. در حال حاضر ۴۵۰ هزار معلول جسمی و حرکتی در کشور زندگی می‌کنند که بخشی از این تعداد در مناطق محروم و کم‌برخوردار هستند. از آنجا که ویلچر و وسایلی که برای معلولان نیاز است در مناطق محروم به‌سختی در اختیارشان قرار می‌گیرد و همچنین خیلی زود هم دچار آسیب می‌شود به همین دلیل باید در زمان کوتاهی تعویض شود. بخشی از مردم هم به دلایل مختلف و، چون توان خرید ویلچر را ندارند زمینگیر می‌شوند و در خانه می‌مانند. مدیرعامل بنیاد برکت احسان با اشاره به اینکه ندیدم خیریه‌ای به موضوع تأمین ویلچر به طور خاص ورود پیدا کند، گفت: در این پویش از همه خیریه‌ها و تشکل‌های غیردولتی می‌خواهیم که به دلیل شناختی که از معلولان دارند مشارکت کنند. مدنی اظهار داشت: پویش چرخ زندگی، با مشارکت خیریه‌ها و گروه‌های مردمی در جهت تأمین ویلچر معلولان در مناطق محروم و کم‌برخوردار برگزار می‌شود که ۲۰ هزار نفر با مراجعه به سایت #۴۰۳۰* در این کار خیر مشارکت کردند. این درحالی است که تأمین جهیزیه و پرداخت وام برای درمان بیماری‌هایی مانند سرطان، اقدامات پزشکی و دارویی و اجرای چندین پروژه عمرانی و... ازجمله اقداماتی بوده که انجام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار