کد خبر: 946743
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
تنوع مسیر‌های گردشگری رونق ایرانگردی را در پی خواهد داشت
سازمان میراث فرهنگی به دنبال حفظ رونق گردشگری داخلی در شرایط بد اقتصادی است و با ایجاد بسته سفر ارزان در نوروز ۹۸، قصد دارد روند رو به گسترش ایرانگردی را که در چند سال گذشته به وجود آمده بود، تداوم دهد.
محمد صادقی
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: سازمان میراث فرهنگی به دنبال حفظ رونق گردشگری داخلی در شرایط بد اقتصادی است و با ایجاد بسته سفر ارزان در نوروز ۹۸، قصد دارد روند رو به گسترش ایرانگردی را که در چند سال گذشته به وجود آمده بود، تداوم دهد.

یکی از چالش‌های مهم گردشگری داخلی در ماه‌های اخیر، افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها و کاهش ارزش پول ملی بود که خانوار‌ها را در انتخاب سفر برای ایام تعطیلات نوروز پیش رو دچار تردید می‌کرد. به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی نمی‌خواهد افزایش قیمت‌ها تأثیر سوئی روی میزان سفر‌های داخلی داشته باشد و از این رو با ارائه بسته سفر ارزان و اعلام عدم‌افزایش قیمت هتل‌ها، مردم را به مسافرت‌های نوروزی تشویق کند. علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه می‌گوید: «بیش از ۲۷ دستگاه در ایام نوروز آماده ارائه خدمت به گردشگران هستند، کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در این ایام وجود دارد و خوشبختانه با همراهی بخش خصوصی و هتل‌ها، امسال هم در تعطیلات نوروز افزایش قیمت در این بخش را نخواهیم داشت، همچنین نوروزگاه‌ها در تمام استان‌ها با هدف معرفی آداب و رسوم و ایجاد فضایی شاد و بانشاط برپا خواهد شد.»

راه‌اندازی قطار گردشگری غرب

گردشگران داخلی در ایران به طور سنتی چند مسیر ثابت را برای سفر‌های نوروزی انتخاب می‌کنند. سفر به شهر‌های شمالی به خصوص شهر‌های استان مازندران، سفر به خراسان رضوی مشهد مقدس، استان اصفهان و استان فارس بیشترین میزان حضور گردشگر نوروزی را دارند و بسیاری از مناطق گردشگری کشور در این سفر‌ها مغفول باقی می‌ماند. امسال و در آستان نوروز ۹۸، قرار است با راه‌اندازی قطار گردشگری غرب کشور، مسیر جدیدی برای گردشگری ایجاد شود؛ مسیری که می‌تواند باعث رونق گردشگری در شهر‌های غربی و استان‌های کمتر برخوردار این منطقه شود. مونسان پیرامون رونق گردشگری در غرب ایران می‌گوید: «امسال تلاش خواهیم کرد مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گیرد و دیده شود. ما جاذبه‌های بسیار زیادی در شرق و غرب کشور داریم که بی‌نظیر هستند؛ استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و زنجان مناطقی هستند که جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و به ویژه طبیعی بسیار زیادی دارند. با معرفی این مناطق بدون شک سطح ایمنی سفر‌ها در کشور افزایش پیدا می‌کند چراکه شاهد ترافیک و ازدحام در مسیر‌های شمال کشور نخواهیم بود و توزیع گردشگران اتفاق می‌افتد.» وی همچنین درباره قطار گردشگری توضیح می‌دهد: «این قطار ۲۵ ایستگاه دارد که در حال حاضر ۱۴ ایستگاه آن عملیاتی شده است. در این مسیر جاذبه‌های بسیار زیبای طبیعی و تاریخی وجود دارد همچنین اقامتگاه‌های بومگردی و هتل‌های بسیار خوب این مسیر می‌تواند پذیرای گردشگران باشد. قطار گردشگری از ۲۵ اسفند به شکل رسمی کار خود را آغاز می‌کند و در فاز اول از اراک به سمت لرستان حرکت خواهد کرد. تلاش می‌کنیم نقطه آغاز قطار گردشگری از تهران باشد تا گردشگران بیشتری را با جاذبه‌های مناطق غرب کشور آشنا کند.» راه‌اندازی این قطار می‌تواند باعث تحولی در ایرانگردی شود. تا به حال چند قطار گردشگری خارجی به ایران وارد شده و سفر‌هایی را در مسیر ریلی کشور داشته‌اند، اما در داخل تا به امروز هیچ قطار و مسیر ریلی گردشگری تعریف نشده بود و ایجاد مسیر ریلی گردشگری در غرب ایران می‌تواند طرح پایلوت خوبی برای راه‌اندازی مسیر‌های مشابه گردشگری باشد. بعد از سال‌ها سرمایه‌گذاری روی مسیر‌های سنتی گردشگری، این بار فرصت به مسیر‌های نویی رسیده و رونق یافتن آن‌ها در گروه تغییر ذائقه گردشگری داخلی است. روز‌های باقی مانده تا آغاز بهار ۹۸، بهترین فرصت برای معرفی و تبلیغ مسیر ریلی گردشگری در غرب کشور است تا خانواده‌هایی که قصد مسافرت‌های نوروزی دارند بتوانند روی یک سفر متفاوت با قطار به غرب کشور حساب کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار