کد خبر: 946534
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
سارقان معتاد که متهم هستند در جریان سرقت کابل‌های برق یکی از همدستان خود را به قتل رسانده‌اند اتهام قتل را گردن همدست فراری‌شان انداختند.
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اعتیاد افراد به مصرف مواد‌مخدر باعث بروز اعمال مجرمانه دیگری هم می‌شود. افراد معتاد برای تأمین هزینه‌های مواد مخدر دست به اعمال مجرمانه‌ای مثل قتل هم می‌زنند. در جریان این پرونده ۲۷ خرداد‌سال‌۹۰، مأموران کلانتری ۱۵۸ کیانشهر از قتل مرد معتادی به نام سعید باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مقتول در جریان درگیری با دوستانش به قتل رسیده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز شد تا اینکه یکی از دوستان او به نام نیما بازداشت شد. او در بازجویی‌ها به درگیری و قتل سعید با همدستی دوستانش اعتراف کرد، اما قتل را گردن دیگر همدستانش انداخت. بعد از این توضیحات تحقیقات برای شناسایی متهمان فراری ادامه داشت تا اینکه چند ماه بعد از حادثه پلیس توانست دو نفر از متهمان به نام‌های عزت و جواد را بازداشت کند، اما چهارمین متهم به نام یزدان همچنان متواری بود.
دو متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند و عزت در بازجویی‌ها قتل را انکار کرد و گفت: «مدت‌ها با مقتول دوست بودیم و با هم در پاتوق معتادان مواد می‌کشیدیم. درآمد زیادی نداشتیم به همین دلیل برای هزینه پول مواد تصمیم گرفتیم سیم‌های کابل در خیابان‌های خلوت را سرقت کنیم. روز حادثه بعد از سرقت کابل‌ها همراه مقتول و چند نفر از دوستانمان به محل پاتوقمان برگشتیم، اما مقتول زیر قولش زد و مدعی شد کابل‌ها برای اوست و وقتی کابل‌ها را تحویل گرفت از ما خواست او را ترک کنیم. همین باعث درگیری شد و در آن درگیری مقتول زمین خورد. سپس یزدان با چاقو به او ضربه زد. وقتی مقتول خون آلود روی زمین افتاد بلافاصله از محل فرار کردیم.» بعد از این توضیحات جواد نیز تحت بازجویی قرار گرفت. او نیز توضیحات دوستش را تأیید کرد، اما در خصوص نحوه قتل گفت: «بعد از درگیر با چوب به سر مقتول زدم و او روی زمین افتاد. من چاقو نداشتم احتمال می‌دهم مقتول بعد از زمین خوردن چاقویی که در جیبش بود به بدنش فرو رفته است یا یزدان ضربه کشنده را زده باشد.» در حالیکه تلاش برای شناسایی چهارمین متهم ادامه داشت با شکایت اولیای‌دم پرونده کامل و به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی تولیت قرار گرفت. ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد. سپس از آنجائیکه عامل قتل همچنان متواری بود اولیای‌دم دیه از بیت‌المال را درخواست کردند. در ادامه سه متهم هر کدام در جایگاه قرار گرفتند و با انکار جرمشان قتل را گردن متهم فراری انداختند و از خودشان دفاع کردند. در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار