کد خبر: 946065
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از وجود ۶۳۶ بازمانده از تحصیل در استان سمنان خبر داد و گفت: شهرستان های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را در استان دارند.

محمد دستورانی در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: نرخ بازماندگی از تحصیل در استان سمنان ۷۷ صدم درصد است که رقم بسیار پایینی است.

این عضو شورای برنامه ریزی استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری دستگاه های حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر بتواند شرایط مطلوبی برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بر اساس آمار اعلامی وزارت آموزش و پرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان سمنان شناسایی شده اند که تاکنون ۴۸۹ نفر در‌مراکز آموزشی استان جدب نشده اند و نیاز است تا در خصوص این افراد برنامه ای مدون و منظم به صورت ویژه اجرا شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان سمنان در کشور، بالاترین شاخص پراکندگی را دارد افزود: با این وجود پوشش تحصیلی در استان سمنان، ۱۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است .

دستورانی از پوشش بالای تحصیلی در این استان خبر داد و گفت: نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان سمنان ۹۹.۲۳ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خواستار افزایش اعتبارات تخصیصی به این اداره کل شد و گفت: استان سمنان در حال حاضر9 دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد که با توجه به وسعت و پراکندگی استان، این ‌میزان باید به ۱.۷ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به نرخ بالای سواد در این استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش آمادگی دارد تا برنامه اجرایی انسداد مبادی بی سوادی را در استان به تصویب رسانده، تهیه و تدوین کند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار