کد خبر: 945878
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
میراث‌فرهنگی سمنان و قم تفاهمنامه‌ امضا کردند
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از معرفی گسترده ظرفیت ‌ های گردشگری استان سمنان در دوازدهمین نمایشگاه بین ‌ المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن خبر داد و گفت: در حاشیه این نمایشگاه تفاهمنامه‌های همکاری با هدف توسعه گردشگری در استان نیز منعقد شد.

«مهدی جمال» با اعلام این خبر افزود: معرفی استان سمنان در این نمایشگاه، زمینه تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری را فراهم کرد.

وی رویکرد متفاوت و استفاده از الگوی اقامتگاه بوم‌گردی برای غرفه استان سمنان را در معرفی هر چه بیشتر استان و استقبال گسترده مراجعان از این غرفه موثر دانست و گفت: استان سمنان در این نمایشگاه به نسبت استان‌های بزرگ، مراجعه کننده زیادتری داشت.

جمال، یکی از ویژگی‌های غرفه استان سمنان را نمایش سیاه چادر عشایر ایل سنگسر و معرفی ظرفیت‌های تاریخی دامغان با غرفه سنتی دامغان و صنایع دستی استان دانست و تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی در غرفه استان سمنان مشهود بود به طوری که به صورت رایگان زمینه شرکت بخش خصوصی از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، آژانس‌های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و ... در این نمایشگاه فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری نقش موثری در معرفی کشور و استان سمنان دارد اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیش رو بودن سفرهای نوروزی و فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، شعار تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد محقق شود.

وی از امضای تفاهم‌نامه گردشگری با مدیر‌کل میراث فرهنگی استان قم و رایزنی با مدیران کل میراث فرهنگی استان‌های کشور از جمله استان تهران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی تهران به سمنان، گران بودن ارز و ترافیک سنگین جاده تهران – شمال به ویژه در ایام نوروز، استان سمنان می‌تواند بهترین مقصد سفر برای تهرانی‌ها باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه پکیج‌های متنوعی برای سفر در استان سمنان از کویر تا جنگل برای مسافران در ایام نوروز پیش بینی شده است، افزود: حمایت از گردشگری زمینه‌ساز ترویج و حمایت از صنایع دستی و توجه هر چه بیشتر به آثار تاریخی است.

دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران از تاريخ 23 تا 26 بهمن ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران برگزار شد.

نمايشگاه بين المللي گردشگري و صنايع وابسته تهران بزرگترين رويداد تخصصي کشور در حوزه صنعت گردشگري است و هرساله صدها شرکت، سازمان و تشکل مرتبط با صنعت گردشگري در آن حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار