کد خبر: 945247
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
فراهم بودن زمینه کلاهبرداری سبب شده است تا بسیاری از فروشندگان به جای کسب روزی حلال در فکر خالی کردن جیب شهروندان باشند از همین روست که همواره شاهد شکل‌گیری پرونده‌های کلاهبرداری به یک شیوه هستیم. در تازه‌ترین پرونده‌ای که در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شده است مرد فریبکار با وعده فروش مبل موفق به کلاهبرداری میلیاردی از مشتریانش شده بود که سرانجام به دام پلیس افتاد.
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، این پرونده ۳۰‌تیرماه امسال و همزمان با مطرح شدن شکایت‌های مشابه علیه یکی از فروشندگان مبل بازار یافت‌آباد در کلانتری‌۱۶۱ ابوذر به جریان افتاد. خریداران در طرح شکایت‌های خود گفته بودند که پس از انتخاب مبل، پول بیعانه را به فروشنده پرداخت کرده بودند، اما زمانی که برای تحویل مراجعه کرده، متوجه شده بودند فروشنده مغازه را تخلیه کرده و گریخته است. یکی از شاکیان در توضیح شکایت خود گفت: من بعد از مراجعه به مغازه مبل فروشی یک سرویس راحتی و یک سرویس ناهار‌خوری به مبلغ ۸‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان خریدم. ۴‌میلیون تومان را نقد پرداخت کردم و قرار شد ۱۵ روز بعد بقیه پول را پرداخت کرده و مبلمان را تحویل بگیرم. روز موعود فروشنده تماس گرفت و گفت: برایش مشکلی پیش آمده و اصرار کرد بقیه پول را تسویه کنم تا بتواند مشکلش را حل کند و سفارش من را هم تحویل دهد که قبول کردم و پول را به حسابش ریختم. چند روز بعد وقتی برای تحویل مبلمان رفتم، دیدم که مغازه اش که اجاره‌ای بوده تخلیه شده و او فرار کرده است. شاکی دیگر هم گفت: من به دنبال خرید جهیزیه برای دخترم بودم که گذرم به مغازه‌ای افتاد که قیمت‌هایش خیلی مناسب بود. بعد از توافق با فروشنده ۱۷‌میلیون تومان به او پرداخت کردم و در انتظار تحویل سفارش بودم که متوجه شدم او مغازه‌اش را تخلیه و فرار کرده است. در حالی که هر روز بر تعداد شاکیان اضافه می‌شد پرونده به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه‌۱۸ در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی شکایت‌ها متوجه شدند که متهم با تبلیغات گسترده در محدوده بازار مبل و قراردادن مبل‌های لوکس در مغازه‌اش اقدام به جذب مشتری کرده بود. او مدعی شده بود که مبلمان‌های با کیفیت‌را تا ۵۰ درصد کمتر از قیمت فروشگاه‌های یافت‌آباد به دست مشتری می‌رساند و به این شیوه موفق شده بود افراد زیادی را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری کند. در شاخه دیگری از تحقیقات هویت مرد فریبکار که سعید. ع ۴۰‌ساله بود، شناسایی شد. کارآگاهان وقتی راهی خانه سعید در غرب تهران شدند متوجه شدند که او از خانه‌اش هم فرار کرده است. بررسی‌های گام‌به گام در این باره ادامه داشت تا اینکه خانه او در جنت‌آباد شناسایی و سرانجام بازداشت شد. سعید در بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیاردی از خریداران اعتراف کرد و گفت: من از اواخر سال گذشته بود که سریال کلاهبرداری از مشتریانم را شروع کردم. با وعده فروش ارزان مبلمان، خریداران را فریب داده و به این شیوه پول آن‌ها را به جیب می‌زدم که بازداشت شدم.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده بیش از ۴۰‌مالباخته شناسایی شده‌اند و تاکنون ارزش مالی پرونده به یک‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون تومان رسیده است که احتمال افزایش تعداد مالباختگان وجود دارد. وی از شهروندانی که به این شیوه هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست برای طرح شکایت به اداره چهاردهم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی یا به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۸ تهران مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار