کد خبر: 945202
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۱
محققان سه ساختار شبکه انعطاف‌پذیر چاپ‌شده سه‌بعدی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانند با اعمال میدان مغناطیسی اعمال‌شده در هنگام شناور شدن روی آب کنترل شوند.
مترجم: سیدعلی نادری
سرویس فناوری جوان آنلاین: محققان سه ساختار شبکه انعطاف‌پذیر چاپ‌شده سه‌بعدی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانند با اعمال میدان مغناطیسی اعمال‌شده در هنگام شناور شدن روی آب کنترل شوند. این ساختار‌ها می‌توانند اشیای کوچک را بگیرند و قطرات آب را حمل کنند. این قابلیت به آن‌ها این امکان را می‌دهد که به عنوان روبات‌های نرم مفید باشند که موجودات زنده در سطوح آب را تقلید می‌کنند یا می‌توانند به عنوان داربست بافت برای فرهنگ‌های سلول عمل کنند.

این تحقیق قابلیت‌هایی را در زمینه ظهور ترکیب چاپ و روباتیک نرم نشان می‌دهد. برای ایجاد این ساختارها، محققان یک «جوهر» از سیلیکون ایجاد کردند که حاوی سیلیکون مایع و در آب موجود هستند. در نتیجه، این خمیر که شبیه خمیردندان معمولی است به راحتی می‌تواند در یک لوله فشرده شود، اما بعد شکل خود را روی مسواک بدون چکه کردن حفظ می‌کند. محققان از یک چاپگر سه‌بعدی استفاده کردند تا خمیر را به صورت الگو‌های شبکه‌ای شکل دهند. سپس این الگو‌ها در یک فر برای ایجاد سازه‌های انعطاف‌پذیر سیلیکون درمان می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با استفاده از میدان‌های مغناطیسی کنترل کرد (کشیده شده و فرو ریخت).

محققان در ادامه می‌گویند: «این خمیر self به ما اجازه می‌دهد تا ساختار‌هایی ایجاد کنیم که بسیار نرم و انعطاف‌پذیر باشند.»

جذب ذرات carbonyl آهن که به طور گسترده در دسترس هستند و مغناطیس‌سازی بالایی دارند، به ما اجازه می‌دهد تا واکنش قویی به شیب‌های میدان مغناطیسی ایجاد کنیم. این ساختار‌ها self هستند که به این معنی است که آن‌ها می‌توانند در همه جهت توسعه یابند و منقبض شوند. با چاپ ۳ بعدی، ما می‌توانیم شکل را قبل و بعد از کاربرد میدان مغناطیسی کنترل کنیم. ویژگی‌های ساختار‌ها نیز به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در هنگام شناور شدن روی آب، مشابه با آب یا حشراتی که به سطوح آب نگاه می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرند. بافت‌های زنده در بدن یک کاربرد احتمالی دیگر برای این ساختار‌ها هستند.
در این مقاله محققان نشان دادند که چگونه می‌توانند گره‌های قابل پیکربندی مجدد را طراحی کنند، ساختاری که می‌تواند یک قطره کوچک از فویل آلومینیوم و ساختاری «قطره آب منفرد» را حمل و سپس آن را روی تقاضا از شبکه آزاد کند.

منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر