کد خبر: 945148
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت شهرها آنچه که شاخصه شهر اردبیل محسوب می‌شود توجه به الگوی «شهر انسان محور» است که به عنوان رویکرد شهرداری اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت شهرها آنچه که شاخصه شهر اردبیل محسوب می‌شود توجه به الگوی «شهر انسان محور» است که به عنوان رویکرد شهرداری اردبیل در دستور کار قرار گرفته و ما در این حوزه با تمام توان فنی و اجرایی و الگوهای شهر انسان محور وارد عمل شده‌ایم.

وی نمونه این طرح‌ها را که به صورت ملی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است رینگ سلامت شورابیل و توسعه همایش‌های پیاده‌روی در این مسیر اعلام و خاطرنشان کرد: این رینگ که در کشور بی‌نظیر است در منطقه نمونه گردشگری شورابیل به بهترین فضا برای حضور مردم و علاقمندان به ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی تبدیل شده است.

شهردار اردبیل اجرای طرح‌هایی نظیر نورپردازی شهری و اجرای پیاده‌راه‌ها را در مناطق مختلف شهر اردبیل یادآور شد و افزود: در چندین منطقه با طراحی مناسب پیاده‌راه‌ها در حال اجراست به طوری که هدف اصلی شهرداری از اجرای آن در کنار سهولت تردد همشهریان تقویت حوزه گردشگری و همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری است تا در مناسبت‌های مختلف بتوان از ظرفیت این پیاده‌راه‌ها در همایش‌های مردمی استفاده کرد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری در طرح‌های بازآفرینی شهری با همراهی راه و شهرسازی استان اردبیل فعالیت‌های مختلفی را در محلات گلمغان، نیار، ملایوسف، ساماندهی رودخانه بالیقلوچای و ... انجام می‌دهد، بیان کرد: در این طرح‌ها شهرداری سعی می‌کند با توافقی که با مالکین انجام می‌دهد نسبت به تغییر کاربری زمین به کابری مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل پرونده‌ها را ارسال کند تا با تهیه طرح‌های اولیه این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: کمک به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کنار سایر دستگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین رویکردهایی است که شهرداری تلاش می‌کند تا اهداف خود را به شایستگی در این حوزه انجام دهد.

شهردار اردبیل در مورد خواهرخواندگی شهر اردبیل با برخی از شهرهای مطرح دنیا تصریح کرد: شهرداری اردبیل در مورد خواهرخواندگی با تیزاواشاواری مجارستان برنامه‌های عملیاتی را انجام داده و اقدام به خواهرخواندگی با پنج شهر ولگاگراد روسیه، گنجه آذربایجان و شهرهای طرابزون، سیواس و ایغدار اقدام کرده است.

لطف‌اللهیان گفت: در کنار خواهرخواندگی شهرداری اردبیل به مجمع شهرداران آسیایی، مجمع شهرداران صلح جهانی و مجمع شهرداران شهرهای در مسیر جاده ابریشم ملحق شده و در کنار آن عضویت در صندوق توسعه جهانی جزو افتخارات ماست.

وی افزود: در سال‌های اخیر شهرداری اردبیل دیداری را با سرکنسول ایران در طرابزون و سرکنسول ترکیه در تبریز داشته است و نشست هم اندیشی در نمایندگی امور خارجه در اردبیل در راستای انسجام برای عقد قراردادهای خواهرخواندگی با همکاری اتاق بازرگانی و استانداری به انجام رسیده است. شهردار اردبیل ادامه داد: با اعلام آمادگی برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با شهرداری سامسون وارد مذاکره شدیم و ما در مسیر توسعه گردشگری اقدام به برگزاری تورهای گردشگری در ایام نوروز و تابستان برای گردشگران داخلی و خارجی کردیم.

لطف‌اللهیان در مورد توسعه فضای سبز، پارک‌ها و فرهنگسراها نیز بیان کرد: در کنار توسعه فضای سبز و ارتقای مبلمان شهری سعی کردیم در مناطق مختلف شهر اردبیل نسبت به کاشت درخت، درختچه‌های زینتی و همچنین راه‌اندازی صندلی‌های نورانی اقدام کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر