کد خبر: 944704
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از تصویب کلیات سند تدبیر توسعه استان خبر داد و به توضیح فرآیند و مراحل کار تدوین این سند پرداخت.

داوود بهبودی  در جلسه شورای برنامه‎ریزی استان اظهار کرد: بعد از طرح موضوع تدوین سند دوم و تصویب آن در شورای برنامه‎ریزی استان، شورای راهبردی در سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی تشکیل شد و در ادامه به تشکیل گروه مشاوران علمی از اساتید دانشگاهی و صاحب‎نظران و شناسایی و تهیه بانک اطلاعات نخبگان و صاحب‎نظران استان در حوزه‎های مختلف پرداختیم.

وی همچنین از اقداماتی مثل تعیین شاخص‎ها و معیارهای انتخاب هسته‌های کلیدی، برگزاری هم‌اندیشی با حضور 700 نفر از صاحب‌نظران و مسوولان اجرایی استان و برگزاری پنل‎های تخصصی توسط کارگروه‌های تخصصی  15 گانه (طرح و بررسی موضوعات کلیدی استان و پیشنهادات کاربردی-69 عنوان هسته کلیدی)، تهیه گزارش‌های مرتبط هر هسته شامل تبیین هسته کلیدی، اقدامات اساسی و پیشنهاد پروژه‎های پیشران یاد کرد.

بهبودی در عین حال خاطرنشان کرد: اموری مثل مستندسازی و جمع‌بندی گزارشات عملکردی و مطالب هسته‎ها، تهیه و تدوین نظام پایش و تهیه و تدوین نظام اجرایی سند را نیز مورد توجه جدی قرار دادیم و در نهایت جمع‎بندی و تدوین نهایی دومین سند تدبیر توسعه استان توسط گروه مشاورین علمی صورت گرفت.

این اقتصاددان با اشاره به عناصر دومین سند تدبیر توسعه توضیح داد: جلد اول سند حاوی مبانی، روش‌، نظام اجرایی و پایش، جلد دوم حاوی سیمای توسعه استان با مروری به عملکرد اولین سند تدبیر توسعه و جلد سوم نیز مربوط به تبیین هسته‌های کلیدی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در ادامه به تبیین هسته‌های کلیدی 14 گانه دومین سند تدبیر توسعه استان در محورهای فرابخشی و بخشی شامل زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گفت: در بخش فرابخشی، مدیریت فضای کسب و کار، جذب و مدیریت منابع مالی، ایجاد اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و مدیریت پایدار زیست محیطی مدنظر است.

بهبودی با بیان اینکه اقدامات زیربنایی شامل توسعه زیرساخت‌های اطلاعات و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های کالبدی است، افزود: در حوزه اقتصادی تدوین و اجرای نظام بهره‌برداری مناسب از منابع در بخش کشاورزی، توسعه تجارت و خدمات بازرگانی و تکمیل شبکه و زنجیره ارزش در بخش صنایع و معادن در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین به ساماندهی و توانمندسازی اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی، توسعه اقتصاد فرهنگ و خدمات دیجیتالی، تقویت هویت فرهنگی و توسعه گردشگری در بخش‎های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر