کد خبر: 944500
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
احمد بیگدلی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: امروزه دوست و دشمن معترفند که جمهوری اسلامی مرز‌های جغرافیایی را درنوردیده و به‌مثابه یک بازیگر برجسته در تحولات بین‌المللی خصوصاً غرب آسیا ایفای نقش می‌کند. همگان قبول دارند که بدون حضور و نقش‌آفرینی ایران نه می‌توان تحولات منطقه را دستخوش تغییرات استراتژیک سیاسی کرد و نه امکان به نتیجه رساندن طرح‌های یک‌طرفه وجود دارد. تحولات سال‌های اخیر در سوریه و عراق مثال‌های بارز و غیرقابل انکاری از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است و اعتراف طرفین بحران این مناطق، مبنی بر غیرقابل حل بودن بحران‌های اساسی بدون حضور و تاثیرگذاری ایران، نمونه بارزی از قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی است.

ایران کنونی را نمی‌توان صرفاً یک بازیگر تاثیرگذار برای حل بحران‌های منطقه دانست بلکه نفوذ فکری انقلاب اسلامی ایران به عنوان بستر شکل‌گیری جمهوری اسلامی در میان ملت‌های آزادیخواه و استقلال‌طلب تبدیل به برند اصلی انقلاب‌های مردمی شده است. در واقع انقلاب اسلامی چهره‌ای کاریزماتیک از خود برجای گذاشته و ارکان کنونی این تحول عظیم سده اخیر، رهبران معنوی ملت‌های آزادیخواه و علاقه‌مند به تحول شده است. تصویر سردار حاج قاسم سلیمانی در دستان یک جلیقه زرد فرانسوی که مقابل دوربین صداوسیما گرفته شد، نمونه کم‌نظیری از نفوذ چهره‌های کاریزماتیک انقلاب اسلامی در میان ملت‌هاست.

چه اینکه حاج قاسم سرداری است که با اثرگذاری در دو جنگ اخیر سوریه و عراق مطرح شد و رسانه‌های غربی او را به عنوان سردار مبارزه با داعش و جریان‌های خشن تکفیری شناختند، اما امروز تصویر این سردار جمهوری اسلامی در کشوری دیده می‌شود که معترضانش نه به علت تهدیدات داعش که به جهت نظام سرمایه داری و حکومت اغنیا بر فقرا خیابان‌های پاریس را به تسخیر خود درآورده‌اند. وحشت دشمنان از تبدیل شدن هر حرکت اجتماعی به نمونه دوم انقلاب اسلامی ایران و تلاش برای انحراف جنبش‌های مردمی دیگر نه در لفافه بلکه در تریبون‌های رسمی استکبار فریاد زده می‌شود و دشمنان نگرانند تا موازنه تغییر یافته قدرت در منطقه بیش از پیش به نفع جمهوری اسلامی رقم بخورد.

رزمایش بزرگ و ده‌ها میلیونی اربعین که چندسالی است تبدیل به کابوس دشمنان انقلاب اسلامی شده است، امپراطوری رسانه‌ای غرب را برای مسکوت گذاشتن یا لااقل تحریف کنگره اربعین بسیج کرده است، اما آنچه در عمل رخ داده شور بیش از پیش و حضور پرشورتر شرکت‌کنندگان از اقصی نقاط جهان از جمله اروپا و امریکاست که بسیاری‌شان نه مسلمانند و نه حتی پیش از این علاقه‌مند به اسلام بوده‌اند و حتی نمایش داعش به عنوان سمبل وحشت و جنایت نیز نتوانست ذره‌ای از حضور مشتاقان در اربعین بکاهد. انقلاب اسلامی در بعثت خود چنان قدرتمند گردیده که نظرات اندیشکده‌های غربی را از پیش‌بینی خوش‌بینانه به سمت واقع‌بینی متمایل ساخته است و دشمنان به خوبی دریافته‌اند شخصیت‌های محبوبی، چون سیدحسن نصرالله، سردار سلیمانی، شیخ عیسی قاسم، شیخ زکزاکی و بدرالدین حوثی که تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی هستند توانسته‌اند جمعیت عظیمی ذیل تفکر انقلاب اسلامی را مدیریت کنند و دور نیست که انقلاب اسلامی ایران تبدیل به تفکر غالب جهانی برای مبارزه با ظلم و نژادپرستی گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار