کد خبر: 944371
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
مدیر جهاد کشاورزی بیجار:
مدیر جهاد کشاورزی بیجار از افتتاح ۵۷ پروژه کشاورزی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جوان از بیجار، پیمان قمری شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: در سال زراعی 96-97 تولید گندم بیجار 263 هزار تن بود که رکورد تولید گندم در این شهرستان جابجا شد.

قمری بیان کرد: از میزان 263 هزار تن گندم تولیدی 241 هزار تن مازاد بر نیاز بود و  22 هزار تن مابقی به عنوان بذر در نظر گرفته شد.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار ادامه داد: تعاون روستایی بیجار از 241 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، 141 هزار تن را خریداری کرده است.

 به گفته قمری، 111 هزار تن در فضای باز خریداری شد که یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان بیجار کمبود فضاهای استاندارد و محل ذخیره‌سازی گندم است.

وی افزود: 78 هزار تن نیز سهم شرکت بازرگانی غله بود که در انبار روستای تخت و سیلوی 50 هزار تنی ذخیره شد.

قمری بیان کرد: 21 هزار تن نیز از گندم مازاد توسط بخش خصوصی خریداری شد که با توجه به میزان تولید انبوه گندم برای شهرستان کمک شایانی بود.

کشت 7 هکتار زعفران در بیجار در سال 97

وی در ادامه سخنان خود گزارش عملکرد جهاد کشاروزی بیجار را در بخش باغبانی و گیاهان دارویی اینگونه بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان بیجار در سال جاری ۷ هکتار زعفران با پرداخت تسهیلات توسعه اشتغال پایدار کشت شد.

قمری افزود: کشت موسیر در سطح 4 هکتار، توزیع بذور طبقه‌بندی شده و اصلاح شده به میزان 2 هزار و 900 تن، توزیع کود شیمیایی و کود ازته به میزان 6 هزار و 651 تن و کود فسفات یک هزار و 572 تن  از دیگر اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی در زمینه باغبانی و گیاهان دارویی است.

این مسوول افزود: پروژه ایران ایکاردا در بخش گندم 16 هزار هکتار و جو 450 هکتار در بیجار اجرا شده است.

پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی

مدیر جهاد کشاورزی بیجار به تسهیلات پرداخت شده توسط جهاد کشاورزی اشاره و بیان کرد: در اشتغال پایدار روستایی حدود 11 میلیارد تومان تسهیلات پراخت شد که بخش اعظم آن به پروژه‌های دامی اختصاص یافت.

 قمری ادامه داد: ۲.۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر، 22 میلیارد تومان از خط اعتباری مکانیزاسیون، ۶ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی  در بخش آب و خاک و ۳۸۰ میلیون تومان در بخش سرمایه در گردشت تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب مکانیزاسیون شهرستان بیجار 1.85 اسب بخار در هکتار است در صورتی که میانگین کشوری 1.7 است و ضریب مکانیزاسیون بیجار از میانگین کشوری بالاتر است.

این مسوول به دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 140 هکتار با پرداخت تقریبی ۲.۵ میلیارد ریال اعتبارات بلاعوض به مجریان طرح، اجری 6 مورد طرح لوله‌گذاری باغات با مساحت زیرپوشش 260 هکتار با اعتبار دولتی تقریبی ۷۱.۵ میلیارد ریال، لایروبی و بازسازی قنات روستاهای آغکند علیا با اعتبار بالغ بر 650 میلیون ریال و بسیاری موارد دیگر از جمله اقدامات جهاد کشاورزی بیجار است.

افتتاح 57 پروژه  کشاورزی در دهه مبارک فجر  انقلاب اسلامی

مدیر جهاد کشاورزی بیجار در ادامه به عملکرد این اداره در بخش امور اراضی اشاره و بیان کرد: پروژه مهم رفع تداخل اراضی با همکاری اداره منابع طبیعی و اداره ثبت و تفکیک اراضی ملی از اراضی زراعی به تعداد 9 پلاک در روستاها با مساحت 17 هزار هکتار و تعداد روستاهای در دست اقدام 2 پلاک به مساحت 453 هکتار و روستاهای در دست نقشه‌برداری 3 پلاک با مساحت 8 هزار و 400 هکتار از جمله اقدامات این اداره است.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار از افتتاح 57 پروژه در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری در بخش دولتی بالغ بر ۱.۷ میلیارد ریال (بلاعوض) و 39 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر