کد خبر: 944060
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
تخریب و بازسازی ۶۴ هزار و ۷۹۷ کلاس درس غیرمستحکم و غیر استاندارد از جمله دستاورد‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در چهل ساله انقلاب اسلامی است.

جوان آنلاین: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تخریب و بازسازی ۶۴ هزار و ۷۹۷ باب کلاس درس را در چهار دهه اخیر، از جمله دستاورد‌های انقلاب در چهل سالگی اعلام کرد.

تأمین امنیت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی، حفظ سرمایه‌های ملی کشور، استفاده از ساختمان‌های مدارس به عنوان مراکز مدیریت بحران زلزله، افزایش عمر مفید ساختمان‌های مدارس و نوسازی و بهسازی تأسیسات برقی و مکانیکی در مدارس فرسوده از جمله اهداف اجرای طرح تخریب و بازسازی کلاس‌های درس غیر مستحکم و غیر استاندارد در چهل ساله اخیر بوده است.

از سوی وجود دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان کشور، ضرورت جلوگیری از تلفات سنگین و غیرقابل جبران در هنگام حوادث از جمله زلزله، جلوگیری از جریحه‌دار شدن احساسات جامعه در اثر اتفاقات و وجود مدرسه به عنوان پایگاه و مأمنی مطمئن در زمان وقوع حوادث، اجرای طرح بازسازی و مقاوم سازی فضا‌های آموزشی را ضروری می‌سازد.

در سال ۱۳۸۵ مبلغ ۴ میلیارد دلار برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم سازی مدارس نامستحکم به تصویب رسید؛ در طی یک دهه گذشته، مجموع کلاس‌های مقاوم‌سازی شده در کشور بالغ بر ۳۰۴۶۰ کلاس با مجموع حدود ۲۶۸۶۳۷۳ مترمربع بوده است که نشان از عزم جدی این سازمان در تامین امنیت دانش آموزان و حفظ سرمایه‌های کشور دارد.

بیشترین میزان کلاس‌های مقاوم‌سازی در سال ۱۳۹۱ با حدود ۸۴۸۲ کلاس و مساحت در حدود ۶۷۱۹۴۰ مترمربع و کمترین میزان آن در ابتدای طرح با حدود ۲۲۳ کلاس و حدود ۲۴۷۲۶ مترمربع بوده است.

تخریب و بازسازی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که از برنامه چهارم توسعه به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذار شده است تا بتواند اهداف کلان ابتدای طرح را اجرایی سازد؛ تعداد کلاس‌های تخریب و بازسازی شده در کشور از ابتدای طرح بالغ بر ۶۴۷۹۷ کلاس با زیربنایی بالغ بر ۸۲۸۶۴۷۹ متر مربع بوده است؛ بیشترین میزان تخریب و بازسازی با حدود ۱۵۱۸۳ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۹۵۰۹۲۳ مترمربع مربوط به سال ۱۳۸۷ بوده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار