کد خبر: 944042
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
رئیس اداره تبلیغی و هنری سپاه پاسداران:
رئیس اداره تبلیغی و هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همایش فرهنگ و هنر سپاه، نمایش جلوه هنری سپاهیان است که شاید بر حسب وظیفه خود در دورترین نقطه از جمله تنب بزرگ و یا کوچک پاسداری می‌کنند، ولی در کنار وظیفه خود یک کاریکاتوریست حرفه‌ای هستند.

علیرضا رجبی  در نشست خبری کنگره فرهنگ و هنر سپاه اظهار کرد: دبیرخانه فرهنگ و هنر از اریبهشت سال ۹۷ شروع به کار کرده است و همچنین میزبانی آن توسط سپاه عاشورا از مردادماه سال‌جاری کار خود را با جدیت و پذیرش آثار جلو برده است.

وی افزود: این کنگره مختص سپاهیان بوده و خارج از این حوزه هیچ گونه اثری پذیرفته نشده است.

تشریح تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه کنگره

رئیس اداره تبلیغی و هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت کیفیت‌بخشی این دوره از کنگره تصریح کرد: برای هرکدام از مجموعه پاسداران، ۱۰ محور تعیین شده، و هر برای فرد دو اثر تعیین شده بود از این‌رو محدودیت ارسال اثر نیز داشتیم.

وی اضافه کرد: برای هر کدام از محورها، سه داور انتخاب شده و در مجموع ۳۰ نفر از بهترین داوران ، داوری این کنگره را بر عهده داشتند.

رجبی خاطرنشان کرد: تعداد آثار ارسالی در بخش مردان یک هزار و ۸۸ اثر با حضور ۷۵۱ پاسدار مرد بود.

وی افزود: ۲۷ نفر از خواهران پاسدار، ۵۸ اثر خود را به دبیرخانه ارسال کردند.

رئیس دبیرخانه ستاد عالی کنگره فرهنگ و هنر سپاه بیان کرد: ۱۱۵ نفر از سربازان با ۱۴۵ اثر از دیگر شرکت‌کنندگان این کنگره هستند.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در بخش هنرهای تجسمی ۲۹۱ پاسدار با یک هزار ۶۸۱ اثر است.

رئیس اداره تبلیغی و هنری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: در بخش شعز ۱۷۳ پاسدار با ۳۰۳ اثر شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بخش هنرهای نمایشی از جمله تک‌خوانی سرود ۵۸ پاسدار با ۷۹ اثر موسیقی و در بخش موسیقی جمع‌خوانی، ۱۴۱ نفر شامل ۱۲۰ اثر در ۱۶ گروه هستند.

رجبی متذکر شد: ۸۴ نفر از پاسداران در ۱۳ گروه توانسته‌اند ۲۷ اثر در بخش تواشیح به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با تاکید بر اینکه معمولا نیروهای سپاه را افرادی مقاوم، مجاهد، ایثارگر و مستحکم می‌دانند و از آنها انتظار هنر نمی‌رود، گفت: این همایش نمایش جلوه هنری سپاهیان است که شاید بر حسب وظیفه خود در دورترین نقطه از جمله تنب بزرگ و یا کوچک پاسداری می‌کنند ولی در کنار وظیفه خود یک کاریکاتوریست حرفه‌ای هم هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد عالی کنگره فرهنگ و هنر سپاه در ادامه با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شاید اثر یک ترانه و پوستر بیشتر از کتاب و مقاله باشد ولی ما به همه آنها نیاز داریم، گفت: آن چیزی که سپاه را سپاه کرده است نگاه آرمانی است چراکه سپاه سازمان نیست و از دل خود مردم می‌باشد از این‌رو در این همایش جلوه هنری سپاه را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر از سپاهیان سپاه عاشورا آثار به دبیرخانه ارسال کرده‌اند که ۱۷ اثر منتخب اعلام شده و ۲ اثر در اختتامیه به روی صحنه خواهد رفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر