کد خبر: 944041
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عاشورا:
مسوول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عاشورا از برگزاری کنگره فرهنگی و هنر سپاه به میزبانی سپاه عاشورا به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و با شعار ۴۰ سال افتخار به گذشته و امید به آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن کاملی‌فر  در نشست خبری کنگره فرهنگ و هنر سپاه اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم در سالگرد پیروزی انقلاب همان ۴۰ سالگی است، چراکه رسیدن انقلاب به ۴۰ سالگی با همان شعار، آرمان و اعتقادات خود معجزه بوده و در دنیا بی‌نظیر است.

وی افزود: هر انقلابی در دنیا را ببینید حتما بعد از چند سال با اهداف خود فاصله گرفته‌اند و از هم پاشیده شده‌اند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه رهبری انقلاب با همان اصول و برنامه‌های امام راحل کشور را به اوج خود رسانده است، تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همیشه تاکید کرده‌اند که شعار، برنامه‌ و اصول انقلاب ما همان اصول و آرمان امام رحمت‌الله است.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی‌ها شبهه‌هایی ایجاد می‌کنند که اگر پیشرفتی شده است به اقتضای زمان بوده و اگر انقلاب هم نبود این پیشرفت صورت می‌گرفت.

کاملی‌فر ادامه داد: اگر بخواهیم دستاورد انقلاب اسلامی را با گذشته مقایسه کنیم، باید تمام رویکرد‌ها، سیاست‌ها، جهت‌گیری‌، راهبردها و غیره قبل و بعد انقلاب با یکدیگر مقایسه شود و در این صورت می‌توان متوجه دستاوردهای بسیار شگرف نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی اذعان داشت: استقلال، آزادی و نجات از استکبار بدون وجود انقلاب یک امری محال بود همچنین مردم سالاری دینی و مراجعه مردم به پای صندوق‌های رای نیز جزو دستاوردهای نظام است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه قبول داریم همه کشورها پیشرفتی داشتند ولی پیشرفت ایران اسلامی بسیار سریع‌تر و با شتاب بیشتری است، گفت: بعد از انقلاب دو درصد تولید علم جهان به کشور ایران اختصاص دارد.

وی متذکر شد: میانگین رشد تولید علم جهان ۱۳ درصد بوده ولی میانگین رشد علم ایران اسلامی در طول ۶ سال اخیر ۲۲ درصد است.

کاملی‌فر ادامه داد: ایران جزو ۲۰ کشور برتر علمی دنیا بوده و جزو پنج کشور برتر جهان در المپیادهای جهان است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب سه کشور آخر در رابطه با مسائل بهداشتی و درمانی در خاورمیانه بودیم، توضیح داد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی جزو سه کشور برتر از لحاظ بهداشت و درمان هستیم.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا تصریح کرد: ایران جزو سه کشور برتر در رابطه با تکنولوژی سدسازی در جهان است.

وی، شکوفایی ظرفیت‌ها و ذخایر عظیم مکتب تشیع را  از جمله دستاوردهای معنوی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها را می‌توان در پیاده‌روی اربعین، حشدالشعبی، انصارالله و حزب‌الله دید.

کاملی‌فر با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران موانع زیادی را در مسیر ۴۰ ساله خود و محدودیت‌های زیادی جلوی راه خود داشت، گفت: این دستاوردها بدون محدودیت و موانع نبود بلکه ایران اسلامی انواع جنگ تحمیلی، توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارها را تحمل کرده است به طوریکه اوایل انقلاب، دشمن تلاش به نابودی نهال انقلاب داشت ولی در حال حاضر این انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرانه درآمد ناخالص ایران ۱۶ هزار و ۳۹۵ هزار دلار با جمعیت ۸۰ میلیونی است درحالی که سرانه درآمد ناخالص قطر ۱۲۹ هزار و ۹۱۶ هزار دلار با جمعیت 2 میلیونی است.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا بیان کرد: در قالب هنر و ابزار آن، می‌توان مسائل بسیار مهم و تفکرات انقلاب اسلامی را در تاریخ ثبت کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره فرهنگ و هنر سراسری سپاه به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده، گفت: در این کنگره کاری به بسیج نداریم، بحث و هدف اصلی مختص سپاهیان است.

کاملی‌فر افزود: بخش اول این کنگره متشکل از هفتمین جشنواره فرهنگ و هنر سپاه در رشته‌های هنرهای تجسمی،  هفتمین کنگره شعر سپاه، هشتمین کنگره فرهنگ‌یاران و مداح سپاه و بخش آخر اختتامیه است.

وی ادامه داد: همه بخش‌ها در زمینه اثرمحور است و تنها بخش مداحی به صورت تجمیع خواهد بود.

کاملی‌فر تاکید کرد: این کنگره‌ها نه تنها ملی بوده بلکه بین‌المللی نیز است، چراکه آثار زیادی از کشورهای لبنان، افغانستان، پاکستان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه و برنامه کنگره‌ها در دهم و یازدهم بهمن‌ماه در پارک دفاع مقدس شمیم پایداری برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه در دوازدهم بهمن‌ماه از ساعت ۸ صبح در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

کاملی‌فر در پایان به دیدار همه ساله مردم تبریز با رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: نحوه اعزام موضوع مربوط به استانداری است و از آن و چگونگی آن بی‌خبر هستم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر