کد خبر: 944006
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
سیدعبدالله متولیان
حوادث، وقایع و موانع پیش روی انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته تداعی آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح است. در این آیه شریفه اسلام به گیاهی تشبیه شده که به هنگام رویش اولیه، در برابر کوچک‌ترین ناملایمات به شدت کم‌توان و ضربه‌پذیر است، اما ناباورانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن در برابر تمامی آسیب‌ها و تهدید‌ها ایستادگی کرده و روی ساقه خود محکم و استوار می‌ایستد و این ایستادگی و مقاومت از یک‌سو موجب تعجب زارعان (مسلمانان) و از دیگر سو موجب غضب و خشم دشمنان و کفار می‌شود و این وعده قطعی خداوند به مسلمانان مؤمن؛ و مغفرت و پاداش عظیم حضرت حق جل و علا به پاس ایمان به خداوند و عمل صالح و مقاومت آنان در برابر دشمن است.
«.. ذَلِکَ مَثَلُهُمْ فِی التَّوْرَاه وَمَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجِیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغِیظَ بِهِمُ الْکُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَه وَأَجْرًا عَظِیمًا "فتح/۲۹"»
خورشید انقلاب اسلامی پس از چهار دهه از عمر پربرکت خود و با عبور از گردنه‌ها و موانع صعب‌العبور، اینک پرفروغ‌تر و باشکوه‌تر از همیشه نورافشانی کرده و مردم آزاده جهان را به ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی فرا می‌خواند.
در بالندگی انقلاب اسلامی همین بس که هرچه از عمر انقلاب می‌گذرد از یک طرف بر حجم موانع، شرارت‌ها، توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های دشمن جرار افزوده می‌شود و از طرف دیگر بر شکوه، اقتدار، مقاومت و پایداری نظام اسلامی نیز افزوده شده و در هر مرحله پیروزی از آنِ مردم ایران است و این دو خصیصه، تجلی دو ویژگی آیه مذکور یعنی تعجب مسلمانان و خشم کافران از رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و توسعه عمق استراتژیک محور مقاومت است. بی‌شک انقلاب اسلامی مردم ایران، نقطه آغاز خیزش تفکر بزرگ اسلامی در سراسر جهان است و پیروزی‌های مردم عراق، سوریه، لبنان نیز از اهداف میانی آن است و پیروزی مردم مصر، حجاز، بحرین، الجزایر، تونس، فلسطین و... قله‌های بعدی انقلاب بزرگ اسلام است.
انقلاب اسلامی ایران در پی تجدید حیاتی است که برژنسکی (وزیر خارجه کارتر و نظریه‌پرداز بزرگ امریکا)، از آن به عنوان «مخاطره مستمر برای منافع غرب در منطقه» یاد می‏‌کند و میشل‏ فوکو، آن را تحقق روح جمعی ملتی می‏‌داند که با رهبری سازش‏‌ناپذیر، معتقد به نفی سلطه غرب و هر کشور خارجی بر مقدرات ایران است و نشریه اونیـتـا، ارگان حزب کمونیست ایتالیا از آن به یک «رستاخیز جدید جهانی» تعبیر کرده که با هیچ یک از ضابطه‌های مهندسی شده نظام سلطه همسویی ندارد و جیمز بیل محقق امریکایی آن را «موجی از هیجان توده‏‌ای متأثر از اسلام»، می‏داند که گرچه به لحاظ ظاهری در جای‌جای دنیا یکپارچه نیست، اما به لحاظ ایدئولوژیک منسجم و متأثر از هسته مرکزی انقلاب ایران است.
هم‌اکنون غرب و به ویژه امریکا نظاره‌گر تبدیل ایران به قدرت بزرگ و بی‌رقیب در منطقه غرب آسیاست. برای غرب که تا دیروز تمام کشور‌ها تسلیم اراده شیطانی و زیاده‌خواهی‌اش بودند، انقلاب اسلامی ایران همچون طوفانی نظم تفرعن غربی را نابود ساخته و با عبور از کلیه موانع و غلبه بر دسیسه‌های دشمن، زمینه‌های پیدایش نظم نوین جهانی متکی بر اسلام را فراهم می‏‌آورد.
چه کسی باور می‌کرد که نظام اسلامی که در دهه اول انقلاب برای مبارزه با دشمن حمایت شده از سوی استکبار غرب محروم از کمترین امکانات دفاعی باشد و حتی در تهیه سیم خاردار هم مورد تحریم قرار گرفته باشد در دهه چهارم عمر خود در بسیاری از حوزه‌های علمی سرآمد جهان شده باشد. اینک جمهوری اسلامی ایران به برکت تحمل‌پذیری و مقاومت مردمی در صنایع دفاعی: موشکی، پهپادی، سایبری، اژدر، هواپیما‌های جنگی، راداری و ضدراداری، شناسایی و ضد شناسایی و... در عداد برترین‌های جهان و نقطه امید و اتکای محور مقاومت قرار دارد.
امروز عمق استراتژیک و قدرت دفاعی و امنیتی ایران به اذعان کارشناسان بزرگ جهانی، خواب نظام سلطه برای تسلط بر منطقه غرب آسیا را آشفته و همه بافته‌های آنان را پنبه کرده است و مردم ایران به اقتدار، عظمت و امنیت نظام اسلامی مباهات می‌کنند و قویاً بر این باورند که با همراهی و همدلی آحاد مردم و مسئولان و پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های جناحی و حزبی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و ایمان و مقاومت مردمی می‌توان از گردنه فشار اقتصادی نیز عبور کرده و یک‌بار دیگر سخن شهید بزرگوار و مظلوم، دکتر بهشتی را فریاد کنند که به امریکا بگویید از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار