کد خبر: 943683
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
عبدالله ویسی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات:
مربی و کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که تیم ملی با توجه به نداشتن رقیب قدرتمند، حتی با ذخیره‌هایش هم می‌تواند جام را به ایران بیاورد.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی فردا در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها در ورزشگاه بن زاید شهر العین امارات به مصاف ژاپن می‌رود که با نمایش فوق العاده شاگردان کی روش تا این مرحله، قهرمانی تنها انتظاری است که از تیم ملی می‌رود. عبدالله ویسی، مربی جوان فوتبال کشورمان که برای تماشای بازی‌های تیم ملی به امارات آمده است، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی «جوان» به امارات می‌گوید: «انتظار مردم و مسئولان از تیم ملی همین بود که بتواند در جام ملت‌ها چنین نتایجی بگیرد و خوشحالیم که این انتظارات در حال برآورده شدن است. فکر می‌کنم ایران به طور قطع یکی از تیم‌های فینالیست خواهد بود و قهرمانی برای ما است.»
ویسی معتقد است که عیار واقعی تیم ملی در جام ملت‌ها بازی به بازی که می‌گذرد، بیشتر مشخص می‌شود: «تیم ملی در مرحله گروهی حریفان زیاد سرسختی را نداشت و محک جدی نخورد و نمی‌شد قدرت و شرایط تیم ملی را ارزیابی کرد، فقط می‌خواستیم ببریم و از گروه بالا برویم. در ادامه، اما توانست با تیم‌های قدرتری بازی کند و در بازی با عمان و چین چشمه‌هایی از این اقتدار را دیدیم و تیم ایران نشان داد که آماده‌ترین تیم مسابقات است. این قدرت را به خصوص از بازی با چین در تیم ملی دیدید.»
تیم ملی در جام ملت‌ها در حالی در پنج بازی گذشته به میدان رفته که در هر بازی شاهد تغییراتی در ترکیب تیم بوده‌ایم، مسئله‌ای که سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان دلیل آن را رو نشدن دست کی روش نمی‌داند: «اصلاً به این مسئله اعتقاد ندارم که کی روش برای اینکه دستش رو نشود، از ترکیب‌های مختلف استفاده کرده است، هیچ مربی‌ای در دنیا این کار را انجام نمی‌دهد و هر تیم برای اینکه ببرد و قهرمان شود می‌بایست از همه ظرفیتی که در اختیار دارد، استفاده کند و این درباره تیم ایران هم صدق می‌کند.»
ویسی، نقطه قوت تیم ملی در جام ملت‌ها را تغییر تاکتیک دفاعی به هجومی عنوان می‌کند: «تیم ملی که همواره در سال‌های اخیر تدافعی بازی می‌کرد، در جام ملت‌ها تهاجمی بازی می‌کند و فوتبال زیبا و هجومی سبب می‌شد که همه تماشاگران راضی باشند. معتقدم که اگر تیم ملی به همین روند بازی‌های هجومی‌اش ادامه دهد، تیمی در جام ملت‌ها قدرت رویارویی با تیم فوتبال کشورمان را ندارد. بازی‌های هجومی تیم ملی را که الان می‌بینیم، افسوس می‌خورم که چرا مقابل پرتغال و اسپانیا در جام جهانی اینطور بازی نکردیم.»
صعود تیم ملی به نیمه نهایی بدون اینکه یک گل هم دریافت کند، به اعتقاد خیلی‌ها یکی از نقاط قوت تیم ملی در جام ملت هاست، فاکتوری که ویسی آن را به دلیل ممارست کی روش برای جا انداختن بازی دفاعی در تیم ملی در سال‌های حضورش در ایران می‌داند: «هفت سال است که با سیستم دفاعی بازی می‌کنیم و شکل دفاعی تیم به خوبی جا افتاده است و از مدافعان تیم گرفته تا مهاجمان، همه کار‌های دفاعی را به خوبی انجام می‌دهند. به همین خاطر انتظارم هم بود که تیم ملی گل نخورد. تیمی که به گل نخوردن عادت کند، دیگر گل نمی‌خورد. البته لغزش‌هایی هم داشتیم که نباید مقابل تیم‌های بزرگ تکرار کنیم، چون می‌تواند هزینه سنگینی داشته باشد.»
سرمربی سابق استقلال خوزستان که این تیم را قهرمان لیگ کرد، درباره بهترین بازیکن ایران در جام ملت‌ها این چنین نظر می‌دهد: «همه خوب بودند، هر چند تیم ملی کمتر تحت فشار قرار گرفته است، اما در مجموع به نظرم علیرضا بیرانوند با واکنش‌هایی که داشت یکی از بهترین بازیکنان تیم کشورمان در جام ملت‌ها بوده است.»
تیم ملی کشورمان فردا در مرحله نیمه نهایی با ژاپن بازی می‌کند، مسابقه‌ای که به گفته ویسی سخت نخواهد بود و تیم ملی رقیب قدرتمندی در این مسابقات ندارد: «ژاپن تیم بی‌تجربه و جوانی را به جام ملت‌ها آورده است و کار سختی برابر این تیم نداریم. تیم اگر به فینال هم برود، اما قهرمان نشود، تمام مردم ناراضی خواهند بود. معتقدم تیم ملی در جام ملت‌ها رقیب قابل توجهی ندارد و حتی ذخیره‌های کشورمان هم می‌توانند قهرمان شوند.»
ویسی البته به صحبت‌های حاشیه‌ای کی روش در ابتدای جام ملت‌ها هم واکنش نشان می‌دهد و معتقد است که مردم از این مربی انتظار بیشتری دارند: «کی‌روش نباید به این صحبت‌ها دامن می‌زد و مردم از کی روش انتظار دارند، به هر حال وی هشت سال است که سرمربی تیم ملی است و هر کاری جامعه فوتبال لازم بود را برای ایشان انجام داد و باید جامعه ایران هم برای کی روش قابل احترام باشد و صحبتی مطرح نکند که آرامش را از فوتبال بگیرد.»
ویسی یکی از معدود مربیان باشگاهی است که رابطه خوبی با کی روش دارد و حتی در تهران چند بار تماشاگر تمرین تیم ملی بود، با این حال خیلی از مربیان داخلی اختلافات جدی با کی روش دارند. او رابطه شکراب کی روش و باشگاه‌ها را نشانه ضعف فدراسیون فوتبال می‌داند: «شاید این ایراد به خودخواهی آقای کی روش برگردد، البته آن فضایی که باید از طرف فدراسیون فوتبال برای ایجاد ارتباط بین مربیان باشگاهی و تیم ملی باید شکل می‌گرفت، ایجاد نشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار