کد خبر: 943574
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
در اختتامیه نخستین نشست کارگروه منطقه‌ای ثبت جهانی هورامان عنوان شد
بخشدار سیروان گفت: قابلیت‌های گردشگری تمامی روستاهای منطقه هورامان باید مشخص و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، صباح محمدی صبح امروز در اختتامیه نخستین نشست کارگروه منطقه‌ای ثبت جهانی هورامان با تقدیر از فعالیت‌های مدیر پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، اقدامات میراث فرهنگی کردستان در حفاظت از بناهای تاریخی و بافت‌های باارزش روستایی را ستودنی ارزیابی و اظهار کرد: باید در جلسات کارگروه منطقه‌ای مدیر دفتر امور روستایی استانداری کردستان نیز به عنوان یکی از مدیران تاثیرگذار در این عرصه حضور داشته باشند.

وی با بیان سیاست صحیح پایگاه در  برگزاری جلسات به صورت مدون و ماهانه، گفت: چارت و اهداف کارگروه باید مشخص و مصوبات توسط دبیرخانه پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان پیگیری شود.

بخشدار هورامان گفت: حفاظت مهم‌ترین مسئله فعلی در مسیر ثبت جهانی هورامان است و آمادگی داریم در این راستا جلسات توجیهی برگزار نماییم و مردم را به اخذ استعلام از میراث فرهنگی مجاب کنیم.

ایرج فرد بخشدار سیروان نیز فعالیت‌های پایگاه منظر فرهنگی، تاریخی هورامان را شایسته تقدیر دانست و بیان داشت: شورای مشورتی باید در بدنه کارگروه تشکیل شود تا از تجربیان افراد مختلف و صاحب نظر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی هورامان گامی بزرگ برای توسعه کردستان است، گفت: نگاه به هورامان باید وسیع و فراگیر باشد و مردم روستاهای این منطقه برنامه‌های مدنظر میراث فرهنگی را به بهترین شکل اجرا نمایند.

بخشدار سیروان افزود: مصوبات کارگروه در سطح استانی با ابلاغ میراث فرهنگی و تاکید استاندار کردستان برای همه فرمانداری‌ها لازم الاجراست.

وی اظهار داشت: قابلیت‌های گردشگری تمامی روستاهای منطقه هورامان باید مشخص و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

طاهری مسئول میراث فرهنگی شهرستان سروآباد نیز در این نشست گفت: با ثبت جهانی هورامان همه استان کردستان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد و این ظرفیتی بزرگ برای رشد گردشگری و رونق اقتصادی کردستان است.

وی افزود: این روند فرصتی بی‌نظیر برای افزایش ورود توریست‌های خارجی به استان است و می‌تواند سهم کارآفرینی را در این عرصه افزایش دهد.

طا حسینی بخشدار سابق بخش مرکزی سروآباد هم با تاکید بر لزوم همراهی همگی در مسیر ثبت جهانی هورامان، دهیاران را بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پایگاه خواند و افزود: هدف‌گذاری ثبت جهانی با تقسیم کار جامع در سطح بخش‌ها و نیز در سطح منطقه میسر می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر