کد خبر: 943557
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
:معاون سازمان اوقاف
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تبدیل امامزاده های کشور به قطب فرهنگی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، در همایش هیات امنا و خدام بقاع متبرکه استان سمنان در حسینیه اعظم معصوم زاده دامغان گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی در حال فعالیت هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: امروز بزرگترین مصداق سوره کوثر، امامزادگان هستند که همچون ستاره در آسمان نورافشانی می کنند تا ما راه خود را گم نکنیم.
وی امامزادگان را مهاجر الی الله دانست و گفت: بسیاری از امامزادگان امروز در شهرهای ما حضور دارند تا پیام ولایت را به ما برسانند.
عادل با بیان اشتیاق مردم از حضور در امامزادگان، گفت: امامزاده مغناطیسی است که دل ها را به خود وصل می کند که در این شبیخون فرهنگی که دنیا می خواهد ما را از فرهنگ اهل بیت جدا کند، ما باید از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده کنیم تا معارف اهل بیت و قرآن را در جامعه ترویج دهیم.
وی حضور در هیات امنا و خادمی به امامزادگان را از نعمت های بزرگ خدا دانست و گفت: شما خادمان امامزادگان و هیات امنا باید شکرگزار باشید که وقت خود را صرف خدمت، احیا، برنامه های فرهنگی، عمران، آبادانی و توسعه بیوت فرزندان حضرت زهرا(س) می کنید.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:ا خادمان مزار فرزندان و نوادگان ائمه باید ارادتمندان خوبی برای فرزندان حضرت زهرا (س) و شکرگزار این نعمت الهی باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عادل، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر یک روزه به منظور افتتاح ستاد حفظ قرآن کریم، شرکت در همایش هیات امناهای بقاع متبرکه استان سمنان و آغاز طرح توسعه امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی (ع) به دامغان سفر کرد.
شهرستان دامغان بیش از هزار موقوفه و 3٨ امامزاده دارد که از این تعداد 6 امامزاده شهری و مابقی در روستاهای شهرستان است.
در این همایش 180 نفر هیات امنا و 60 خادم حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار