کد خبر: 943255
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
استاندار مرکزی عنوان کرد
استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر وضعیت مشارکت اقتصادی زنان در استان مرکزی مطلوب نیست و بایستی موانع فعالیت های اقتصادی بانوان در استان رفع شود.

استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر وضعیت مشارکت اقتصادی زنان در استان مرکزی مطلوب نیست و بایستی موانع فعالیت های اقتصادی بانوان در استان رفع شود.

سید علی آقازاده در نشست تخصصی بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان مرکزی اظهار داشت: مشارکت بانوان این استان در بخش اقتصادی کمرنگ ارزیابی می شود که این امر نیازمند بررسی و پیگیری است.

وی افزود: نرخ مشارکت بانوان این استان در فعالیت های اقتصادی نگران کننده است باید در این راستا با تعریف ساز و کار مناسب و اتخاذ سیاست های کاربردی چاره اندیشی کرد. استان مرکزی پایتخت صنعت ایران است و زنان این استان باید در عرصه اقتصادی و کشاورزی بیش از پیش فعال شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه ها و مسئولان وظیفه دارند حمایت های لازم در خصوص ایجاد زمینه برای حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی را داشته و در راستای حل موانع قانونی تلاش مضاعفی به کار گیرند.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمینه کاهش نرخ بیکاری جزو استان های موفق است و کاهش نرخ بیکاری در استان مرکزی نویدی برای توسعه و رونق در بخش های مختلف است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تلاش فعالان اقتصادی و تلاشگران عرصه تولید کمتر از مجاهدت سربازان در جبهه های جنگ نیست، چراکه دشمنان تلاش خود را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به کار گرفته اند و همت فعالان اقتصادی در راه مقابله با تهدیدهای دشمنان بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: بخش صنایع دستی در کشور و استان مرکزی مغفول مانده و این بخش از ظرفیت های زیادی برای اشتغال به ویژه اشتغال برای بانوان برخوردار است. البته قبل از اجرای هر طرح تولید باید نیاز و بازار آن سنجیده شود و توجه به این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار