کد خبر: 941967
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
این روز‌ها برخی دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر حق بیمه از حقوق کسر حق بیمه ، از بیمه کردن آن‌ها طفره می‌روند.
جوان آنلاین:‌ مدتی است که برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود کسر کردن حق بیمه از حقوق سربازان امریه خود، این سربازان را بیمه نمی‌کنند.

در این میان گویا جهادکشاورزی گوی سبقت را از سایر دستگاه‌ها ربوده و با وجود گذشت چندین ماه از شروع خدمت سربازان امریه در دستگاه‌های زیرمجموعه خود، این افراد را بیمه نکرده است.

یکی از این سربازان در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ۸ ماه است که به عنوان سرباز در جهادکشاورزی مشغول به خدمت هستم، اما هنوز که هنوز است، بیمه ندارم. شرایط طوری شده که صبح‌ها با ترس از خانه بیرون می‌روم، می‌ترسم که خدایی نکرده اتفاقی برایم بیفتد و به علت نداشتن بیمه، توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشم.

سرباز دیگری نیز در این خصوص به خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من متأهل هستم و یک پسر ۲ ساله هم دارم، اما بعد از ۶ ماه هیچ بیمه‌ای ندارم. اگر خودم تنها بودم زیاد اهمیت نداشت، اما زن و بچه من چه گناهی کرده‌اند؟

در همین خصوص یک منبع آگاه در ستاد کل نیرو‌های مسلح با تأیید غفلت برخی دستگاه‌های اجرایی در بیمه کردن سربازان امریه گفت: بعضی از سازمان‌ها باید بخشی از حق بیمه سرباز را از حقوقش کم کنند و بخش دیگر را هم خود سازمان پرداخت کند.

این منبع آگاه افزود: متأسفانه بعضی از سازمان‌ها مانند جهادکشاورزی، نه تنها سهم خود را واریز نکرده، بلکه از حقوق سرباز بخش مربوط به بیمه را کم کرده‌اند، اما مبلغی به حساب سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح واریز نشده است.

این منبع آگاه با اشاره به افزایش بدهی این دستگاه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح تصریح کرد: با ندادن هزینه بیمه، این سازمان نتوانسته دفترچه بیمه برای این افراد صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال که سربازان برای پیگیری کارشان به کجا باید مراجعه کنند، گفت: سربازان برای پیگیری باید به سازمان محل خدمتشان مراجعه کنند و در خواست واریز پول‌هایشان به بیمه را بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار