کد خبر: 941441
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴
خیلی از مجرمان که پایشان در پرونده‌های قتل باز می‌شود هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند مرتکب چنین جرم سنگینی شوند، اما آن‌ها فقط با یک تصمیم اشتباه که آنهم ریشه در طمع‌ورزی مال یا شهوت حیوانی دارد وارد جرگه قاتلان می‌شوند مثل پرونده پسرجوانی که پس از آشنایی در تلگرام با زن میانسالی برای فرار از تهدید‌های او دست به قتل می‌زند.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه‌۲۱ آذرماه امسال بود که بازپرس ویژه قتل با تماس تلفنی مأموران پلیس از قتل زن میانسالی در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه که آپارتمان مسکونی حوالی یکی از خیابان‌های جنوبی تهران بود با جسد زن ۵۰‌ساله‌ای روبه‌رو شدند که با اصابت گلوله‌ای به پیشانی‌اش به قتل رسیده بود. دختر مقتول که موضوع را به مأموران خبر داده بود، گفت: شب قبل جشن تولد یکی از دوستانم دعوت بودم و آخر شب به خانه خواهرم که در آن نزدیکی بود، رفتم و آنجا خوابیدم. ساعتی قبل به خانه‌مان آمدم که با جسد خونین مادرم روبه‌رو شدم. در حالی که بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که عامل یا عاملان حادثه پس از قتل اموال زن میانسال را سرقت کرده‌اند. مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل یا قاتلان آغاز کردند. مأموران در تحقیقات تخصصی به رد پای پسر جوانی در این قتل رسیدند که نشان می‌داد پس از قتل به کشور ترکیه گریخته است. بدین ترتیب پسر جوان به عنوان مظنون قتل تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه مأموران دریافتند متهم چند روز قبل از کشور ترکیه به تهران بازگشته است. درنهایت مأموران متهم را روز سه‌شنبه ۱۸‌دی‌ماه در مخفیگاهش بازداشت کردند. متهم پس از دستگیری به قتل زن میانسال اعتراف کرد. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس‌آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

گفت‌وگو با متهم
خودت را معرفی کن؟
امین هستم ۲۰ ساله.
مجردی؟
بله.
مقتول را می‌شناختی؟
بله.
چطور با او آشنا شدی؟
دو ماه قبل از حادثه از طریق یکی از دوستانم عضو گروه تلگرامی شدم که درباره همسریابی فعالیت می‌کرد. مقتول هم عضو گروه بود که با هم آشنا شدیم.
به خاطر سرقت او را به قتل رساندی؟
نه.
اما از خانه‌اش سرقت کردی؟
بله، فقط یک گوشی تلفن همراه و ۱۰۰ هزار تومان پول.
چرا او را کشتی؟
وقتی با او آشنا شدم از او خواستم مرا با زن جوانی آشنا کند. قصد داشتم زن صیغه‌ای پیدا کنم. به خاطر همین موضوع دو بار به خانه‌اش رفتم که چند روز بعد از آن با من تماس گرفت و گفت: از من فیلم تهیه کرده و گفت: باید ۱۰‌میلیون تومان به او بدهم وگرنه به خانواده‌ام اطلاع می‌دهد و آبروی مرا می‌ریزد. خیلی تلاش کردم او را منصرف کنم، اما فایده‌ای نداشت.
شما با او رابطه هم داشتی که از شما فیلم گرفته بود؟
نه، من اصلاً با او رابطه‌ای نداشتم. اما او مرا تهدید می‌کرد و می‌گفت: از اینکه به خانه‌اش رفته‌ام و درخواست صیغه داده‌ام فیلم گرفته است.
بعد چه شد؟
او تهدید می‌کرد و من هم تصمیم گرفتم او را بترسانم به همین دلیل کلت کمری به قیمت ۲‌میلیون تومان از مردی که از شهر‌های غربی آورده بود، خریدم و آن شب به بهانه اینکه برای او پول آوردم به خانه‌اش رفتم. ساعت ۱۰‌شب بود که از مقتول خواستم فیلم را پاک کند، اما او شروع به داد و فریاد کرد که دو تیر شلیک کردم که یکی به بالشت برخورد کرد و دیگری به سرش اصابت کرد.
پس از قتل کجا رفتی؟
ساعت ۱۰:۳۰ از خانه‌اش بیرون رفتم و تا صبح داخل خیابان پرسه زدم و بعد صبح به خانه‌ام رفتم و از آن روز به بعد هم سرکارم بودم تا اینکه تصمیم گرفتم برای تفریح به ترکیه بروم. ۱۵‌روز ترکیه بودم و بعد به تهران برگشتم که دستگیر شدم.
به چه کاری مشغول بودی؟
کاغذ دیواری.
فکر می‌کردی دستگیر شوی؟
بله، برای من مثل روز روشن بود. بهر حال من آدم کشته بودم و هر روز در انتظار دستگیر شدن بودم به همین خاطر از ترکیه به تهران آمدم و اصلاً قصد فرار نداشتم.
حرف آخر؟
من قصد کشتن او را نداشتم و می‌خواستم بترسانمش، اما وقتی داد و فریاد کرد از ترس شلیک کردم و الان هم پشیمان هستم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار