کد خبر: 941271
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
با همکاری حوزه هنری انجام می‌شود
سرپرست گروه موسیقی «سماع» با اشاره به روند تولید آلبوم تازه این گروه گفت: این اثر مشتمل بر آنسامبل ساز‌های موسیقی ایرانی است که قطعات آن از دستگاه شور آغاز می‌شود و با دستگاه همایون نیز ادامه پیدا می‌کند. این کار یک اثر پیوسته است که امیدوارم بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
نوید پارسا
نشست خبری گروه موسیقی «سماع» به سرپرستی محمدجواد ضرابیان روز گذشته با حضور دست‌اندرکاران این اجرای زنده در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد.
محمدجواد ضرابیان آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان که کمتر از چهار ماه است به کشور بازگشته است، در این نشست خبری درباره نحوه همکاری خود با همایون شجریان در سال‌های گذشته و انتخاب اشکان کمانگری برای تولید آلبوم جدید گروه سماع گفت: درست است که همایون شجریان با آلبوم «نسیم وصل» معرفی شد، اما نمی‌توانم بگویم او با اثر من معروف شد. چون وی قابلیت‌های زیادی در حوزه خوانندگی دارد که واقعاً در معرفی خودش به او کمک کرد. در مورد اشکان کمانگری هم باید بگویم که هنوز نمی‌توانم درباره نحوه استقبال مخاطبان از صدای او چیزی را عنوان کرد، اما فقط می‌توانم بگویم، چون کار‌های من دلی است و صدای اشکان هم دارای قابلیت‌های زیادی است، می‌توانم به استقبال مخاطبان از این اثر موسیقایی امیدوار باشم.
ضرابیان درباره نحوه همکاری خود با اشکان کمانگری و مرکز موسیقی حوزه هنری گفت: همیشه دوستان جوان هنرمند در عرصه موسیقی کار‌های خود را به من ارائه می‌کردند و وقتی من صدای اشکان کمانگری را شنیدم بسیار لذت بردم.
شهرام میرجلالی نوازنده عود هم در این نشست گفت: لازم است در اینجا قدردانی از حوزه هنری داشته باشم که در برخی موارد کار‌های بیشتری از وزارت ارشاد را انجام می‌دهند. این گروه از سال ۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز نیز با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. ما امروز بسیار خوشحالیم که توانسته‌ایم بعد از سال‌ها یک اثر موسیقایی در حوزه موسیقی دستگاهی ایران را به مخاطب ارائه دهیم. سینا جهان‌آبادی نوازنده کمانچه هم توضیح داد: این ۱۱ سالی که استاد در ایران حضور نداشتند واقعاً جای خالی وی به شدت احساس می‌شد و حالا خوشحالم که مجموعه جدیدمان را می‌توانیم با صدای اشکان کمانگری ضبط کنیم و مخاطبان نیز می‌توانند دوباره با آثار پرطرفدار استاد ضرابیان آشنا شوند. همه نسل‌ها با آثار استاد ضرابیان ارتباط خوبی گرفته است و حتی هنرمندان کم سن و سال نیز با کار‌های این هنرمند خو گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار