کد خبر: 941169
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
معاون شرکت آب منطقه ای سمنان خبر داد:
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان از افزایش 600 درصدی بارش‌های پاییزی در استان سمنان خبر داد.

محمدرضا خاموشی اظهار کرد: میزان بارندگی در نقاط مختلف استان سمنان، در سه ماهه فصل پاییز و سه ماهه اول سال زراعی 97 –98، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به طور متوسط 600 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: طبق گزارش ایستگاه های باران سنجی استان سمنان، میزان بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهر تا اول دی ماه 97) نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد داشته است .

وی ادامه داد: این افزایش بارندگی نشان دهنده این است که ما سال گذشته، یک سال بسیار خشکی داشتیم، که بارندگی که در سال‌جاری رخ داده، این میزان رشد را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: البته این افزایش بارندگی‌ها، به این معنی نیست که وضعیت منابع آبی خوب شده است، وضعیت همان گونه بحرانی است و ادامه دارد و این افزایش بارندگی، هیچ تأثیری بر روی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نداشته است.

خاموشی اظهار امیدواری کرد: بارش‌ها در سه ماهه آخر سال شده و به ویژه شاهد بارش نزولات جوی بیشتری به صورت برف در استان باشیم؛چرا که هر چه ذخیره برفی در ارتفاعات بیشتر باشد، امکان بهره‌برداری از این بارش‌ها بیشتر خواهد بود و تأثیر آن بر روی منابع آب زیرزمینی نیز بیشتر خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: وضعیت بارندگی‌های پاییزی در غرب استان، نسبت به شرق استان به مراتب بهتر است، میزان بارندگی‌ها در شرق استان سمنان، هنوز نسبت به سال قبل و دوره درازمدت، کمتر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار