کد خبر: 941031
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
مدیرکل امورعشایری استان:
مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: کاهش جمعیت روزافزون جمعیت عشایری استان به دلیل یک جانشینی و کاهش تولید گوشت قرمز و فرآورده لبنی جدی و نگران کننده است.

حمیدرضا حسینی افزود: طرح اسکان عشایر برای رفع مشکلات زیرساختی و برخورداری این قشر از امکانات از چند سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در ماه های خرداد و تیر 98 طرح سرشماری در بخش عشایری استان سمنان انجام می شود و براساس آمار جدید برنامه ریزی ها برای حمایت از این بخش انجام خواهد شد.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی و تامین نهاده های دامی یکی از عوامل مهم و اصلی در حفظ جمعیت عشایری سمنان است و در چند سال گذشته این راهبرد در استان به خوبی انجام شد.
حسینی تصریح کرد: اعتبار امور عشایری سمنان از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در سال 94 اکنون به بیش از 35 میلیارد ریال افزایش یافته است که این امر در توقف کاهش روزافزون جمعیت عشایری استان تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بخش عشایری استان سمنان پرداخت شد که این امر در میان مدت به افزایش تولید فرآورده های لبنی و گوشت قرمز کمک کرده است.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه 17 ظرفیت قانونی برای حمایت از بخش عشایری کشور مصوب شد که با اجرایی شدن این طرح ها در بلندمدت شاهد حفظ جمعیت در این بخش خواهیم بود.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار