کد خبر: 940816
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
اهمیت و ضرورت تقویت و توسعه فعالیتهای تبلیغاتی با اطلاع رسانی دقیق با توجه به سیاستهای مبنایی دولت دربرای تقویت اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، نمایشگاه پانزدهم تبلیغات توانست در این راستا جدی و با رویکردی متفاوت به ایستگاه پایانی برسد.

جوان آنلاین: پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته پس از چهار روز کاری، عصر شنبه به کار خود پایان داد.
دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت معنوی از نمایشگاه و میز خدمت و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان در مورد سامانه تبلیغات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی استان های خراسان، یزد، مرکزی، قم، فارس و مازندران برای هم افزایی و تبادل تجارب و اطلاعات و سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اجرای برنامه های مرتبط در این دوره از نمایشگاه مشارکت داشتند.

** حضور حداکثری داخلی ها در نمایشگاه
در این دوره از نمایشگاه، حضور حداکثری شرکت داخلی در گروه های کالایی، موسسات و شرکت های تبلیغاتی از سراسر کشور در کنار صنایع وابسته در حوزه های چاپ، بسته بندی، خدمات، تبلیغات، هدایای تبلیغاتی، سالنامه و سررسید، استندهای تبلیغاتی شرکت کردند. کانون‌ها و شرکت‌های آگهی و تبلیغاتی در این نمایشگاه، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی کالاها، خدمات و تبلیغات به نمایش گذاشته و تشکل‏های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در کنار شرکت‌های تبلیغاتی خارجی، جدیدترین خدمات خود را به بازدید کنندگان ارائه کردند.
ستاد برگزاری نمایشگاه پانزدهم هم‌راستا با برنامه‌های دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای تقویت نهادهای صنفی غیردولتی و تسهیل حضور آن‌ها در این نمایشگاه با اختصاص غرفه‌ها و امکانات رایگان، بستر حضور کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان را در چارچوب انجمن‌های صنفی استانی تبلیغات فراهم کرد.

** نقش سواد رسانه ای و بصری
در این دوره از نمایشگاه کارگاه رایگان کاربرد اینفوگرافیک در تبلیغات و بازاریابی و نقش سواد بصری در تبلیغات و کارگاه های استارتاپ به طور رایگان برای بازدیدکنندگان با استقبال بی سابقه ای مواجه شد.
نمایشگاه تبلیغات امسال، هم گام با سیاست های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالا و خدمات داخلی، تلاش کرد فضای تبلیغات کشور را به نفع تحقق این سیاست ها تنوع بخشیده و موجب شکل گیری، جریان سازی، نزدیکی و تعامل بیشتر صاحبان صنایع و صنعت تبلیغات کشور شود.

** نمایشگاه تبلیغات محمل همگرایی وزارت ارشاد و دیگران
پانزدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته که به همت دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مراکز و نهادها برگزارشد در واقع محمل همگرایی نهادهای صنفی، متولیان دولتی، رسانه‌ها، شرکتها و موسسات تبلیغاتی و صاحبان صنایع و حرف وابسته بود.
تجربه موفق برگزاری جشنواره های پیشین، بستر و مسیری را برای غنای هرچه بیشتر این نمایشگاه فراهم کرده است. تعامل و همکاری نزدیک برگزارکنندگان نمایشگاه با نهادهای دولتی و غیردولتی در این حوزه نیز موجب توسعه برنامههای کیفی و کمی نمایشگاه امسال شده است.
نمایشگاهی که به رغم مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر برای فعالیت در حوزه تبلیغات کشور به وجود آمده است، امیدوارانه و با انگیزه حمایت جدی‌ از این صنعت؛ صنعتی که بازوی اصلی عرضه محصولات داخلی به بازارهای جهانی است، برپا شده است.

** پیوند فعالان حوزه تبلیغات با دانش های نوین این حرفه
رییس پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته در این زمینه به خبرنگار فرهنگی و حوزه رسانه ایرنا می گوید: سال جاری با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و با تعامل و همکاری نزدیک با دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم زمان با برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی در حوزه تبلیغات از جمله سیزدهمین همایش سراسری کارشناسان تبلیغات استانهای کشور، برنامه های اجرایی و عملیاتی نمایشگاه نیز اجرایی شد.
سیدعلی اعتدالی افزود :ماه های گذشته، مطالعات مختلفی در حوزه شناخت بازار، مخاطبان و مشتریان در این شرکت آغاز شد و برای تحقق اهداف و برنامه های نمایشگاه شامل؛ تقویت برنامه های کارآفرین و توسعه اشتغال، برقراری پیوند میان شرکت های فعال در حوزه تبلیغات تجاری با دانش های نوین تبلیغات، به اشتراک گذاری تجربه های موفق در این حوزه، معرفی شرکت های فعال و جدید، ایجاد فضای رقابتی در بازار تبلیغات تجاری برنامه ریزی های لازم انجام شد.
به گفته وی تلاش شد تازه‌ترین دستاوردهای داخلی و خارجی، فناوری‌های روز و خلاقیت های دیجیتال در حوزه کسب و کارهای تبلیغات، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی، فعالان حوزه تولید و بازاریابی کالاها، خدمات و تبلیغات، شرکت‌های تبلیغاتی خارجی و نیز تشکل‏های صنفی استان‌ها و زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها دراین نمایشگاه حضور یابند.
رییس پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته ادامه داد :تخصصی تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک تر با متولیان دولتی وغیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت گو محور و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله نکات برجسته دوره ی اخیر نمایشگاه است.
وی افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی نوین دولت برای تقویت بخش تبلیغات کشور که در قالب واسپاری امور غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت نمایان شده است، امیدواری و انگیزه ی قوی و جدی در فعالان این حوزه ایجاد کرده است که امیدواریم ما نیز برای تداوم این نمایشگاه به طور کامل از این فرصت بهره بگیریم.
اعتدالی اظهارداشت: اگرچه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما خوشبختانه این نمایشگاه با حمایت ها و همیاری های صورت گرفته، بسیار خوب برپا شده است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم در برندسازی محصولات داخلی در شرایط کنونی اثرگذار باشیم.

** ضرورت اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درتبلیغات
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم درگفتگویی از تاسیس اتحادیه کانو‌های تبلیغاتی کشورخبرداد و گفت:‏ نیازمند اعتماد سازی جریان دسترسی آزاد به اطلاعات درعرصه تبلیغات به عنوان یک ضرورت دارای اهمیت هستیم.
محمد سلطانی فر با اشاره به وظایف حوزه تبلیغات و سیاست های این معاونت گفت: تبلیغات و رسانه جزء لاینفک هم هستند و داشتن نگاه درآمدی به این حوزه امری ذاتی است لذا این مهم به حوزه های صنعتی کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت و تاثیرجریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهارداشت: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشکیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می‌کند. بنابراین لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.
معاون وزیر فرهنگ به «زیبایی در تبلیغات و تبلیغاتِ زیبا» به عنوان نکات مهم و موثر حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت: در معاونت مطبوعاتی هم تحقیقاتی در این زمینه انجام دادیم‌. تبلیغات در هر کشوری که ثبات بیشتری در همه زمینه های توسعه داشته باشد، حجیم تر و بارزتر است. به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به این رابطه داشته باشیم.
سلطانی فر افزود: در حوزه اطلاع رسانی تبلیغات، اصل صداقت و صحت موثر است نه تبلیغات کاذب و دروغین، به گونه ای که امروز اثر بخشی برخی تبلیغات 60 ساله را می بینیم که هنوز هم با همان بسته بندی و پکیج قدیمی ادامه دار هستند. رمز موفقیت این تبلیغات صداقت و صحت است و با این عنوان هویت دار شده اند.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و تاثیر جریان دسترسی آزاد به اطلاعات در عرصه تبلیغاتی، اظهار کرد: اگر در این جریان، اعتماد مردم از دست برود تشکیلات تبلیغاتی هم از بین رفته و نبود اطلاعات درست تبلیغاتی به تمام صنعت تبلیغات خدشه وارد می‌کند. بنابراین لازم است در این زمینه نگاه جدی داشته باشید.

** تاسیس اتحادیه کانون های تبلیغاتی در آینده نزدیک
سلطانی فر در ادامه از تاسیس اتحادیه کانون های تبلیغاتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این مهمترین رویدادی است که در زمینه تبلیغات ایجاد شده است.
وی افزود: براین باوریم دامنه دخالت دولت در امور مربوط به کانون‌های تبلیغاتی باید کم شود و اصرار برای ایجاد اتحادیه کانون های تبلیغاتی برای همین است. ما می توانیم با آموزش به نهادهای خصوصی و توانمند کردن آن ها موضوع صدور مجوز را نیز به آن ها واگذار کنیم. این رقابت باعث افزایش کیفیت عرصه تبلیغات می شود.

**عرصه تبلیغات درکشورنیازمند پوست اندازی
سلطانی فر با بیان اینکه عرصه تبلیغات درکشورنیازمند پوست اندازی است، گفت: بسیاری از نگاه های ما در کانون های تبلیغاتی معطوف به گذشته و تبلیغات سنتی است. دنیا به سرعت از این مرحله عبور کرده و بر تبلیغات مبتنی بر وب، شبکه های اجتماعی و دیجیتال متمرکز شده است. اگر در این فضا رشد و پیشرفت نکنیم در فضای بیرون و داخل باخته ایم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گریزی به قانون تبلیغات زد و از رایزنی با مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تبلیغات در کشور خبر داد.

** تبلیغات و اطلاع رسانی در قاب مجازی
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ظرفیت های گسترده شبکه های اجتماعی و دیجیتال برای تبلیغات اشاره و آماری از فعالیت کاربران در هر دقیقه در برخی شبکه ها و فضاهای تحت وب ارائه کرد و گفت: امروزه در هر دقیقه در شبکه اجتماعی فیس بوک 973 هزار لاگین شکل می گیرد، 3.7 میلیون سرچ در گوگل انجام می شود. 266 ساعت فیلم در فیلمکس مشاهده می شود. 38 میلیون پیام در واتس آپ تبادل می شود. 481 هزار توئیت ارسال شده و 178 میلیون ایمیل ارسال می شود. 4.3 میلیون فیلم در یوتیوپ دیده می شود. این همه فضای گسترده تبلیغات وجود دارد و ما به عنوان دولت باید تسهیل گر، حامی تبلیغات در این عرصه باشیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیر تبلیغات درحمایت و صادرات کالای ایرانی افزود: درفضای تحریم ما می توانیم به شرایط سخت فعلی، به چشم فرصت نگاه کنیم و برای تبلیغ و معرفی کالای ایرانی به دنیا از آن بهره ببریم.

** نگاه انگیزشی شرکت‌های تبلیغاتی
مدیر فروش هنر و فناوری آوازه ایرانیان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه این رویداد بزرگ تبلیغات و اطلاع رسانی ، درباره کم و کیف حضور شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته، ‌گفت: چهارسال است که در حوزه فروش صنایع دستی و دست‌سازه‌های هنری، شروع به فعالیت کرده‌ایم که در ابتدا به صورت آفلاین و سپس به صورت فروش سازمانی آن را ادامه دادیم و در 2-3 سال اخیر هم با جذب سرمایه‌گذار، کار را در حوزه فروش آنلاین دنبال کردیم.
سینا ساعی می‌افزاید: در این حوزه 2 شعار را برای عرضه محصولات، طراحی کرده‌ایم؛ «دریچه‌ای رو به میراث ایران» برای متولیان سازمانیِ صنایع دستی و میراث فرهنگی، و «سبک هنری تو» برای مشتریان نهایی این محصولات.
این فعال حوزه عرضه و فروش آنلاین صنایع دستی که اولین دوره حضور شرکتش را در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی تجربه می‌کند، هدف از این حضور را نمایش توانمندی‌های این مجموعه به شبکه‌های سازمانی فعال در حوزه صنایع دستی و برقراری پیوندهای رو در رو با مشتریان و علاقه‌مندان به این صنایع عنوان می‌کند و می‌گوید: با توجه به بازخوردی که از مخاطبان در هر دو بخش گرفتیم، از حضور در نمایشگاه راضی هستیم و به هدف هایمان نیز رسیده‌ایم.
ساعی، برندسازی را هدف مجموعه خود عنوان می‌کند و درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه تبلیغات در برندسازی شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات و بازاریابی می‌گوید: این نمایشگاه فرصت خوبی برای شرکت‌های تبلیغاتی در بخش خصوصی و ارگان‌ها و ادارات دولتی است تا با ایجاد یک هم‌افزایی، زمینه معرفی محصولات داخلی را به بازارهای بین‌المللی فراهم کنند.

** تبلیغات؛ گام اول موفقیت شرکت ها
مدیر شرکت نگاران نیز که از سال 1377 با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه ساخت، واردات و توزیع استندهای نمایشگاه ورود کرده است، در این باره به خبرنگار فرهنگی ایرنا می‌گوید: غرفه‌داران در نمایشگاه‌های مختلف، برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها، نمایندگی‌های فروش برندهای بزرگ و شعب بانک‌ها، بیمه‌ها و ...، مشتریان اصلی استندهای تولیدی و وارداتی این شرکت هستند که با حضوردر این نمایشگاه، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان مان فراهم شده است.
حمید زالی افزود: اگرچه وضعیت کار در حوزه فروش استندهای نمایشگاهی مطلوب نیست، اما در حال حاضر با حضور در نمایشگاه، تعدادی از ارگان‌ها برای سفارش و تهیه استندهای نمایشگاهی مراجعه کرده اند.

** تبلیغات و چاپ و بسته‌بندی اعضای یک پیکر
علی هوشیار مدیر فروش شرکت رکورد که تجربه 4 سال واردات ماشین آلات چاپ دیجیتال و برش حکاکی ید می کشد و محصولاتش را در صنایعی مانند نساجی و تابلوسازی ارائه می‌کند، نیز گفت: امسال نیز با همه ی ظرفیت به نمایشگاه تبلیغات آمدیم تا به رغم مشکلات موجود ،کاهش حجم نقدینگی در گردش و پائین آمدن آمار فروش که آسیب جدی به حوزه صنعت تبلیغات وارد کرده است، به هر میزان هم که شود از بازدیدکنندگان نمایشگاه تبلیغات بهره مند شویم.

** استارتاپ ها: 'بازاری شو'
دانشگاه آزاد اسلامی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته با فراهم آوردن رویدادهای جذاب استارتاپ 'حمل و نقلی شو' و 'بازاری شو' و برگزاری کارگاه های آموزشی اینفوگرافیک، تیم‌شناسی و شخصیت‌شناسی شرکت کرده است و رویدادهای مبتنی بر استارتاپ وآموزش های کسب و کار را به صورت عملی و تجربی به شرکت کنندگان ارائه می کند.
غرفه کسب و کارهای نوین در بستر استارتاپ به رغم این که هم زمان با فصل امتحان‌های دانش آموزان و دانشجویان و روزهای برفی سال همراه بوده، هیچ ساعتی بدون بازدید کننده نبود و شرکت کنندگان در کارگاه‌های آموزشی 2 ساعته بدون وقفه شرکت کردند، چرا که آموزش های این غرفه، کلیشه ای و تئوریک نیست، بلکه با ارائه مسایل کاربردی کسب و کار، باعث جذب بازدید کنندگان شده است.
علی شهابی مدرس این کارگاه های آموزشی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دلیل جذابیت این کارگاه ها، شناخت کاربردی از کسب و کارهای نوظهور است. یک سال است دبیرخانه ی برنامه علمی شبکه های ارتباطی ایجاد شده و در این مدت توانسته چالش های این حوزه در کشور را پیگیری کرده و بر این اساس راه‌کار و راهبرد پیشنهاد دهد.
متقاضیان و علاقه مندان حوزه استارتاپ‌ها در این غرفه از خدمات مشاوره ای کسب و کار بهره برده و ایده های خود را برای توسعه و پرورش آن با کارشناسان در میان می گذارند. دانشگاه آزاد اسلامی از کسب و کارهامبتنی بر استارتاپ حمایت کرده و دفتر کار رایگان برای متقاضیان این حوزه فراهم می کند.

** حمایت از ایده های خلاق در کسب و کارنوین
غرفه ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در امور فرهنگی و صنایعخلاق این معاونت با هدف معرفی، حمایت و توسعه‌ی اقتصادِ خلاق به عنوان رویکردی نوین در اقتصاد، صنعت و فرهنگ، تلاش دارد در کنار شکل‌گیری شرکت های دانش‌ بنیان، آن دسته از شرکت های خلاق را که در فضای دیجیتال، کسب و کارهای نوین و فرهنگ و هنر فعال هستند و ماهیت رشد آن‌ها بر مبنای نوآوری و ارایه خدمات و مدل های نوین کسب و کار است در برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، شناسایی و حمایت کند.
نیری دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در امور فرهنگی و صنایع خلاق می گوید: بر همین اساس، ستاد برگزاری نمایشگاهتبلیغات و بازاریابی با فراهم آوردن امکان حضور این ستاد، ارتباط مستقیم و رو در روی کارآفرینان، فعالان خلاق حوزه تبلیغات و علاقه مندانکه تمایل به تجاری‌سازی ایده‌های نو و خلاقانه خود دارند، امکان پذیر شده است.
سازمان زیباسازی هم در راستای تعامل و شناخت بیشتر با سایر شرکت ها و سازمان ها در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تبلیغات و بازاریابی شرکت کرده است.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران هم در حاشیه اختتامیه به ایرنا گفت: این سازمان تسهیلات ویژه ای به صنوف که ازتابلوهای با تولید داخل استفاده می کنند ارئه می دهد. حوزه تبلیغات و درآمد، مبلمان شهری، خدمات شهری و تبلیغات فرهنگی، مهم ترین حوزه های کاری سازمان زیباسازی است. در حوزه تبلیغات تمام سازه ها ی رسانه های محیطی و تبلیغات شهری به طور مستقیم زیر نظر سازمان زیباسازی قرار دارند. نمایشگاه تبلیغات فرصتی ویژه برای همکاری سازمان زیباسازی و شرکت ها و شهرداری های سراسر کشور فراهم کرده است.
حمید صابر فرزام افزود:غرفه زیباسازی شهرداری تهران برای نخستین بار از رسانه های تبلیغاتی رویال گردان رونمایی کرده که قرار است به زودی در سطح شهر تهران اجرایی شود. همکاری با سرمایه گذاران داخلی و استفاده از محصولات با کیفیت ایرانی در پنل های شیشه ای بیلبورد ها و عرشه پل از دیگر برنامه های آتی این سازمان است.

** نمایشگاه تبلیغات در یک نگاه
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمرکز دو رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی امسال، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور کار قرار داد براین اساس، پانزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بین‏المللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، کانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏کنندگان خدمات و تولیدکنندگان کالاهای تبلیغاتی را گرد هم ‌آورد.
از سویی گردهمایی کارشناسان تبلیغات سراسر کشورنیز طبق برنامه و هماهنگیهای قبلی گرد هم آمدند تا با بحث و تبادل به راهکارهای مشترک و سازنده در جهت ارتقا و رشد حوزه تبلیغات برای نیل به دستاوردهای مختلف گامهای موثر برداشته شود
کانون‌ها و شرکت‌های آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی کالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراک خواهند گذاشت و تشکل‏های صنفی کانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در کنار حضور شرکت‌های تبلیغاتی خارجی، هم‌افزایی تازه‌ایی را تجربه خواهند کرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار