کد خبر: 940508
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
سالن‌دار‌ها به دنبال پخش جام ملت‌های آسیا در سینما‌ها
در روز‌هایی که فیلم‌های کمدی یکی پس از دیگری به اکران می‌رسند و فضای نمایش از دیگر ژانر‌های سینمایی گرفته می‌شود، سینمادار‌ها به دنبال پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سینما‌ها هستند.
هادی عسگری
پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما در حال تبدیل شدن به یک پدیده عادی است. کم کم از سختگیری‌های اولیه نیروی انتظامی در مقابل درخواست پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما کاسته شده و بر تعداد مسابقاتی که در سینما پخش می‌شود افزوده می‌شود. از هفته آینده با آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا در قطر، پخش این مسابقات در سینما باز هم خبرساز می‌شود، به خصوص اینکه تراکم اکران‌ها پیش از جشنواره فیلم فجر به وجود آمده است، اما هنوز از پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینما‌ها مسائل مالی لاینحلی باقی مانده است. سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران، از عدم اجازه پخش بازی‌های فوتبال تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا توسط سینما‌هایی که درآمد کسب شده از پخش بازی‌های جام جهانی را تسویه نکرده‌اند خبر داده و می‌گوید: قطعاً تلاشمان این است که اگر مجدداً پخش فوتبال در سینما‌ها به تصویب برسد، به پردیس‌های سینما‌هایی که در پرداخت حق صاحبان فیلم‌ها در زمان اکران جام جهانی بدحسابی کردند، اجازه پخش داده نشود. شروع جام ملت‌های آسیا، همزمان با آغاز یک فیلم کمدی دیگر در سینما‌هاست. فیلم سینمایی «قانون مورفی» به کارگردانی رامبد جوان نمایش خود را در سینما‌های سراسر کشور آغاز کرده است تا احتمالاً خود را به عنوان رقیب جدی برای دو فیلم «مارموز» و «بمب، یک عاشقانه» که حالا چند هفته‌ای است در صدر پرفروش‌ها جا خوش کرده‌اند، مطرح کند. این همزمانی می‌تواند با کم شدن سانس‌های اکران فیلم‌های کمدی و افزوده شدن آن به سانس پخش مسابقات فوتبال، به ضرر آثار سینمایی باشد. سینمادار‌ها از این مسئله راضی و خوشحال هستند. محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران می‌گوید: «استقبال از فیلم‌های سینمایی حدود یک ماه است که کاهش پیدا کرده و میزان فروش فیلم‌ها از انتهای آذرماه با روند کاهشی روبه‌رو شده است و حدود ۴۰ درصد شاهد فروش فیلم‌ها در ماه جاری نسبت به ماه گذشته هستیم.»
اشرفی می‌افزاید: «پیشنهاد جدی ما فراهم آوردن فرصتی برای پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینماست، زیرا باتوجه به تجربه خوب پخش مسابقات فوتبال جام جهانی و همچنین جام باشگاه‌های آسیا، پخش مسابقات در سالن‌های سینما جزو علاقه‌مندی‌های مخاطبان سالن‌های سینماست.» اگر این پیشنهاد اجرایی شود، فوتبال به رقیب جدی کمدی‌های سطحی تبدیل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار