کد خبر: 940507
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
رئیس هیئت مدیره خانه سینما چندی پیش از دستمزد‌ها و رفتار‌های نامتعارف برخی بازیگران گلایه کرد، در صورتی که مسئول رسیدگی به این موضوعات خود خانه سینماست و در سایه فقدان نظارت آنجاست که شاهد وضعیت کنونی هستیم.
مصطفی شاه‌کرمی
همایون اسعدیان فیلمساز کشورمان از وجود فاصله طبقاتی در سینمای ایران و نیز دستمزد‌های نجومی و رفتار‌های غیرمتعارف برخی بازیگران (مثل جدا کردن میز غذا از سایر عوامل) به شدت انتقاد کرده، اما در اینجا نکته مهمی وجود دارد که مغفول مانده است و آن اینکه چه کسی باید جلوی این شکاف طبقاتی و دستمزد‌های نامتعارف را بگیرد، صد البته در تمام دنیا این وظیفه به عهده صنوف و سندیکا‌های سینمایی است که نظارت و تنظیم دستمزد‌ها توسط آن‌ها صورت گرفته و به شکلی محکم نیز اجرا می‌شود. در ایران نیز که صنوف سینمایی تحت عنوان خانه سینما گرد هم آمده‌اند، پس وظیفه خانه سینماست که با تدوین آیین‌نامه‌ها و مقررات سفت و سخت، به میزان دستمزدها نظم داده و مانع به هم خوردن روال طبیعی سینما و حقوق‌های نجومی و شکاف‌های طبقاتی شود. اما یک پرسش؛ چه کسی هم اکنون رئیس هیئت مدیره خانه سینمای کشور است؟ پاسخ اینکه جناب اسعدیان که خود در مقام فیلمساز از این شکاف طبقاتی و دستمزدی به شدت ناراضی است.
به هر حال اکنون که این وضعیت بعد از غفلتی چندین ساله در حال تبدیل به بحرانی است که صدای رئیس هیئت مدیره خانه سینما را نیز درآورده باید گفت: جناب اسعدیان بسم الله؛ آستین همت بالا زده و از طریق خانه سینما در جهت نظم بخشی به دستمزد‌های غیرمتعارف و جلوگیری از تشدید فاصله طبقاتی در سینما اقدام عاجل انجام دهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار