کد خبر: 940400
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی:
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت وارده و انجام فعالیت‌‎های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه استقرار معدن تعلق می گیرد .
مهر انگیز رحمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای بند پنج ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی، تا یک درصد فروش معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی که در اثر فعالیت آن‌ها خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی می‌رسد، اختصاص می یابد . 
  
وی ادامه داد:  در صورتی‌که در اثر فعالیت معدنکاری، به جاده‌ها و یا امکانات و بهداشت عمومی خسارت وارد شود، ارگان‌های مربوطه می‌توانند به عنوان شاکی، متقاضی طرح موضوع در شورای معادن استانی باشند . 
  
رحمانی همچنین در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات نیز گفت: قبل از طرح موضوع در شورای معادن استان، گروه کارشناسی متشکل از کارشناسان سازمان صمت استان، اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی اقدام به بررسی و تهیه گزارش جامع در مورد نحوه فعالیت معدن و صنایع معدنی مربوطه، میزان خسارت وارده و سایر موارد مرتبط می نماید که مبنای تصمیم شورای معادن استان است . 
  
وی اضافه کرد : طی دو جلسه کمیته کارشناسی، عنوان شکایت، مستندات و میزان خسارت اعلام شده از سوی شهرداری ورزقان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بررسی خسارت احتمالی ناشی از فعالیت مجتمع مس سونگون برگزارشده است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر