کد خبر: 940395
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
۱۳ عضو یک شبکه مخوف سرقت که با دستبرد به خانه‌های شمال تهران بیش از ۷ میلیارد تومان به جیب زده‌اند یک به یک بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، تحقیقات کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بازداشت اعضای این باند از ۱۹‌خردادماه امسال به جریان افتاد. مردی که خانه‌اش هدف دستبرد سارقان قرار گرفته بود در توضیح ماجرا گفت: ساعت ۱۶ امروز برای انجام کاری خانه‌ام را ترک کردم و ساعت ۱۱ شب بود که به خانه برگشتم. وقتی کلید را به در انداختم تا وارد خانه شوم دیدم که در باز نمی‌شود. به نظر می‌رسید یک نفر مانعی پشت در گذاشته است. به هر حال با هر سختی که بود در را باز کردم و وارد شدم. دیدم که خانه به هم ریخته و دزد به خانه زده‌است. بعد از بررسی فهمیدم مقدار زیادی طلا و جواهرات که ۱۵۰‌میلیون تومان ارزش داشت سرقت شده است. در بررسی بیشتر خانه متوجه شدم که سارقان بعد از دستبرد با تخریب در بالکن از خانه گریخته‌اند.
کارآگاهان پلیس بعد از بررسی صحنه جرم و در جریان تحقیقات بیشتر یکی از سارقان را که مجرم سابقه‌داری به نام نجف. الف. بود شناسایی کردند. نجف از مجرمان سابقه‌دار بود که بار‌ها به اتهام سرقت بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بررسی‌های نامحسوس پلیس روی رفتار نجف نشان داد که او عضو یک باند سازمان یافته سرقت منازل شمال تهران است. خیلی زود پنج عضو اصلی گروه به نام‌های نجف و برادرش مسعود. الف، اکبر. م و برادرش یعقوب و ناصر. ح شناسایی شدند. کارآگاهان در جریان بررسی‌های بعدی موفق شدند شش عضو دیگر باند را هم شناسایی و سرانجام ۱۱ عضو گروه را در عملیات پلیسی مشترک در تهران و شهرستان‌های فردیس و اندیشه بازداشت کنند. مأموران پلیس در جریان بررسی مخفیگاه متهمان مقدار زیادی تجهیزات مورد استفاده در سرقت منازل، چندین قبضه قمه، گاز اشک‌آور و چند پلاک خودرو سرقت شده کشف کردند. با اطلاعاتی که اعضای باند در اختیار پلیس گذاشتند دو عضو دیگر باند که یکی از آن‌ها خریدار اموال مسروقه بود در شهرستان همدان شناسایی شدند. بررسی‌های پلیس نشان داد که یکی از متهمان توسط مأموران پلیس همدان بازداشت و به زندان افتاده و نفر دوم هم با تأمین قرار از زندان آزاد شده است که هر دو متهم به پلیس‌آگاهی تهران منتقل شدند.
در شاخه دیگری از تحقیقات و در جریان اعتراف‌های متهمان ۷۵‌محل سرقت در مناطق شمالی تهران شناسایی شد که ارزش اموال سرقت شده از این خانه‌ها بیش از ۷‌میلیارد تومان است. بررسی سوابق متهمان بازداشت شده همچنین نشان داد که دو نفر از اعضای باند به اتهام درگیری با پلیس در یکی از شهر‌های غربی کشور تحت تعقیب قرار داشتند. دو متهم در جریان درگیری با یکی از مأموران پلیس با شلیک گلوله مجروح و متواری شده بودند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار