کد خبر: 940196
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از برگزاری جشنواره آتش به اختیار از ابتدای دی ماه تا پانزدهم دی ماه خبر داد و گفت: تمامی آثار باید در قالب فرهنگی، بومی، اسلامی و ایرانی باشند. بیست و ششم بهمن ماه نمایشگاهی از آثار ارسالی به این جشنواره برگزار خواهد شد.

جوان آنلاین: مجتبی سالک در نشست خبری امروز دوشنبه در تشریح عملکرد سازمان بسیج شهرداری تهران و طرح‌های پیش رو که توسط بسیج شهرداری تهران اجرایی خواهد شد، گفت: بسیج یکی از صادرات نرم افزاری کشور ما در حوزه انقلاب اسلامی بوده است. در حقیقت همان طور که در حوزه پتروشیمی و دیگر حوزه‌ها صادراتی داشته‌ایم در حوزه بسیج هم صادراتی به یمن و سوریه داشته‌ایم.

وی افزود: فعالیت بسیج در تمام حوزه‌ها قابل مشاهده است. به عنوان بسیج شهرداری تهران به مدیریت شهری کمک می‌کنیم و باید به این نکته توجه داشت که بسیج شهرداری تهران داخل هیچ حزبی نیست و وابستگی حزبی و جریانی ندارد و تنها زیر پرچم ولایت فقیه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: از دستاوردهای بسیج این است که سایر کشورها از آن الگوبرداری کرده‌اند و در حال حاضر و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف توسط بسیج در حال انجام است که همه این خدمات توسط پرسنل شهرداری تهران فعال در سازمان بسیج انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بسیج شهرداری تهران در شش محور علمداران، معارف انقلاب اسلامی، یاران انقلاب اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی وارد شده است و فعالیت می‌کند، افزود: بسیج شهرداری تهران در این شش محور برنامه‌هایی را تدوین کرده و در همین راستا فعالیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت‌های بسیج شهرداری تهران در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در اربعین امسال به زائرین امام حسین (ع) بسیج شهرداری در موکب علی ابن موسی الرضا که در شش هکتار بنا شده بود ارائه خدمات کرده و ۳۰۰ نفر از پرسنل شهرداری به صورت داوطلبانه در این ارائه خدمات مشارکت کردند.

وی افزود: خدمات گسترده‌ای در این موکب ارائه شد، ۴۵ پزشک متخصص، تیم‌های ماساژور حضور داشتند و ارائه خدمات کردند و دو تولد در این موکب داشتیم و حتی عمل جراحی قلب باز نیز در این موکب انجام شد.

سالک با اشاره به طرح میثاق و نشاط و تعالی اشاره کرد و افزود: در این طرح برای ۷۲۰۰ نفر از فرزندان پرسنل شهرداری تهران اردوهای زیارتی و سیاحتی تشکیل خواهد شد. همچنین ما سرکشی به خانواده شهدا را در قالب طرح چهل چراغ آسمانی اجرایی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال از دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه با همکاری ۷۰۰۰ نفر از پرسنل شهرداری تهران طرح روزنامه دیواری اجرایی خواهد شد. بسیج شهرداری تهران ۱۲ گردان دارد که در تعامل با دیگر نهادها می‌تواند در حوادث مختلف شهری از جمله آتش سوزی و سیل و ... به مدیریت شهری کمک کند. در همین راستا با امضای تفاهم‌نامه‌ای در تلاشیم بسیجیان شهر آموزش‌های آتش نشانی را فرا بگیرند. در حقیقت تلاش می‌کنیم با آموزش نیروهای بسیج بتوانیم در هنگام بروز حوادث مختلف نقش بسزایی در کمک رسانی‌ها داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات شهری در تهران موضوع پسماندهاست، افزود: امیدواریم با آموزش‌های لازم در حوزه تفکیک از مبدأ به ویژه در میان خانواده‌ها بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.

وی اجرای برنامه‌های طرح آتش به اختیار را یکی از دستور کارهای مهم بسیج شهرداری تهران خواند و افزود: این طرح امروز رونمایی می‌شود و طرح آتش به اختیار ویژه افراد حقیقی و غیر دولتی است به شکلی که هر شخصی می‌تواند در جریان‌های فرهنگی آثار خود را به دبیرخانه‌ این جشنواره ارسال کند. علاقمندان می‌توانند آثار خود را از اول دی ماه لغایت پانزدهم دی ماه ارسال کنند. تمام آثار باید در قالب آثار فرهنگی بومی اسلامی و ایرانی باشد. پس از این مرحله آثار رسیده از شانزدهم تا بیست و دوم بهمن ماه داوری خواهند شد و در روز بیست و ششم بهمن ماه نمایشگاهی از این آثار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های بسیج شهرداری تهران پنجشنبه‌های مساجد است که همانند سه شنبه‌های بدون خودرو ما از شهروندان درخواست خواهیم کرد که در روزهای پنجشنبه در نماز جماعت مغرب و عشاء در مساجد سطح شهر حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص عدم نصب بنرهای مرتبط با روز نهم دی ماه گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ۵۰ نقطه بنرهایی مرتبط با این روز را نصب کرده است. البته بیشتر کار در ارتباط با این روز توسط صدا و سیما انجام شده اما بهتر بود که ۹ دی پررنگ‌تر دیده می‌شد. ما برای این روز کارهایی را انجام داده‌ایم و سایر مدیران شهرداری نیز اقداماتی را انجام داده‌اند. باید در این حوزه اقدامات پررنگ‌تری انجام می‌دادیم اما ۹ دی کاری کاملا مردمی است که سیل مردم همه را با خود می‌کشاند. در حقیقت این روز یکی از یوم الله‌های انقلاب اسلامی است که باید پررنگ‌تر دیده شود و قطعا در سال‌های آینده چنین خواهیم کرد.

وی در خصوص اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران در حوزه پسماند نیز گفت:‌ در حوزه پسماند تلاش خواهیم کرد فرهنگ سازی در قالب کاهش تولید زباله را میان خانواده‌ها ارتقاء دهیم و از این طریق بتوانیم گام موثری را برداریم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بانک اطلاعاتی خانواده‌های نیازمند و اقدامات سازمان بسیج شهرداری تهران در این حوزه گفت:‌ به جهت گسترده بودن خانواده‌های نیازمند در سراسر شهر تهران، در شناسایی کامل این افراد و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی آنها موفق نبوده‌ایم اما با کمک سپاه خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند را سرکشی می‌کنیم اما در حقیقت بانک اطلاعاتی ما کامل نیست و بخشی از علت آن نیز به این موضوع بر می‌گردد که برخی از این خانواده‌ها از سایر استان‌ها به تهران آمده‌اند و در حقیقت شناور هستند اما تلاش می‌کنیم که خانواده‌های نیازمند را شناسایی و به آنها سرکشی کنیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار