کد خبر: 940065
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
در شرایطی که در ماه‌های اخیر اخبار زیادی از عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی منتشر شده است، روز یک شنبه انتشار تصویر سخنگوی دولت اردن در حال عبور از روی پرچم رژیم صهیونیستی، خشم تل‌آویو را برانگیخت.
روز یک شنبه تصویری از خانم جمانه غنیمات، سخنگوی دولت اردن منتشر شد که برای ورود به دفتر اتحادیه‌های صنفی این کشور از روی پرچم رژیم صهیونیستی عبور می‌کند که اعتراضات شدید صهیونیست‌ها را در پی داشته است. روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در همین ارتباط نوشت وزارت خارجه اسرائیل به‌شدت به این موضوع اعتراض کرده و سفارت اسرائیل در «امان» یادداشت اعتراضی به «امان» تسلیم کرده است. بر اساس گزارش این روزنامه، «غسان المجالی» سفیر اردن در تل‌آویو فراخوانده می‌شود تا اعتراضی رسمی نیز به وی ارائه شود. بنا به این گزارش، «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن برای ورود به مقر اتحادیه‌های صنفی ترجیح داده از در اصلی وارد نشود تا از روی پرچم عبور نکند. یدیعوت در ادامه اعلام کرد، مقر اتحادیه‌های صنفی اردن به شدت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف است و به همین دلیل پرچم اسرائیل را در ورودی خود قرار داده تا هر کسی وارد می‌شود ابتدا از روی این پرچم رد شود.
این درحالی است که خلیل عطیه، نماینده پارلمان اردن از اقدام سخنگوی دولت دفاع کرد. عطیه گفت که خانم «جمانه غنیمات سخنگوی دولت نماینده من و همه شهروندان اردنی و عربی است و از اینکه وی پرچم صهیونیست‌های قاتل را لگدمال کرده است، بسیار خرسندم».
این نماینده پارلمان اردن گفت: «ما در کنار خانم غنیمات برای مقابله با خواسته‌های صهیونیست‌ها جهت اعمال فشار بر دولت اردن با هدف اخراج وی ایستاده‌ایم، زیرا وی پرچم یک رژیم دشمن را لگدمال کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار