کد خبر: 939745
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
وزیر راه و شهرسازی وعده داد
وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۴۰۰ هزار واحد جدید و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر عملیاتی می‌شود.
به گزارش «مهر»، محمد اسلامی در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر پردیس به لزوم احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی جدید از سوی شرکت عمران شهر‌های جدید افزود: همچنین این شرکت باید موضوع احداث شهر‌های جدید را نیز در دستور کار قرار دهد. ما در اول انقلاب ساخت ۶۰ شهر جدید را برنامه‌ریزی کرده بودیم. باید ساخت شهرک‌های اقامتی در کنار تکمیل مسکن مهر در دستور کار شهر‌های جدید باشد تا از دست‌اندازی و تعرض به اراضی ارزشمند دولتی در اطراف شهر‌ها جلوگیری شود، ضمن اینکه با این اقدامات، امکان خانه‌دار شدن اقشار محروم نیز فراهم می‌شود. وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اظهارات سید فرید موسوی، عضو مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم برخورد با پیمانکاران متخلف مسکن مهر پردیس گفت: باید با پیمانکار طبق شرایط پیمان برخورد شود و نیازی به برخورد خاص نیست. پیمانکار به دانش، تسلط و اراده کارفرما نگاه می‌کند. اگر کارفرما قدرتمند باشد، پیمانکار هم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. اسلامی با تأکید بر اینکه موانع از سر راه شرکت عمران شهر‌های جدید برداشته شده و تیم مدیریتی جدید در پردیس مستقر شده‌است که با قدرت در حال انجام کار است، تصریح کرد: شهر پردیس به زودی به یک شهر فاخر تبدیل می‌شود. اگرچه عرضه مسکن مهر پردیس و برنامه‌ریزی برای ساخت این تعداد واحد مسکن مهر با آنچه در گذشته برای این شهر برنامه‌ریزی شده‌بود، متفاوت است.
وی درباره امضای قرارداد شرکت عمران شهر جدید پردیس با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای احداث متروی این شهر اظهار داشت: قرارداد مترو، قرارداد درستی است و باید انجام شود. اگر متروی تهران ـ. پردیس تکمیل نشود، مشکل بزرگی در آینده خواهیم داشت. وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به اظهارات فرید موسوی مبنی بر لزوم افزایش مساحت شهر جدید پردیس در شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: نباید در پردیس بارگذاری بیشتری داشته باشیم؛ چراکه ذخایر آبی این شرکت به شدت محدود است و سازمان محیط‌زیست و وزارت نیرو با بارگذاری جدید در پردیس مخالفند. به نظر من فعالیت‌های این شهر باید با مقیاس موجود دنبال شود.
اسلامی در پایان بازدید خود از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس، در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اساس بحث ما این است که باید مسکن مهر تمام شود، افزود: شهر جدید پردیس یکی از شهر‌های اقماری تهران است که قرار بود ۵۰ هزار واحد در آن احداث شود، اما پس از آغاز اجرای طرح مسکن مهر، این برنامه‌ریزی به ۸۲ هزار واحد علاوه بر ۵۰ هزار واحد قبلی ارتقا یافت. در حال حاضر اکوسیستم، مشکلات آب، همچنین بافت زمین این منطقه سبب شد تا با رکود در احداث واحد‌های مسکونی مهر مواجه شویم، البته در این مدت که به وزارت راه و شهرسازی آمده‌ام، مشکلات را پیگیری کرده‌ام و سه اقدام را در سه هفته اولیه انجام داده‌ایم؛ اولین اقدام تقویت مدیریتی شرکت عمران شهر جدید پردیس با رویکرد جدید در این شهر بود.
وی ادامه داد: در اقدامات بعدی به سراغ حل و فصل مشکلات پیمانکاران با شرکت عمران شهر جدید پردیس رفتیم و قرار شد تا ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر کوزو به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار شهر جدید پردیس که چهار سال اجرای پروژه‌های آن متوقف شده بود، از سر گرفته شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: اقدام دیگر ما در این مدت امضای قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای تکمیل تأسیسات زیربنایی، خیابان‌کشی، محوطه‌سازی، ساخت مساجد، مدارس و دیگر تأسیسات روبنایی مسکن مهر این شهر بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
با این. مدیران. بعید ... است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار