کد خبر: 939214
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
مدیرکل هواشناسی استان:
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اجرای طرح های آبخوان و آبخیزداری، با وجود افزایش محسوس بارش های رگباری و سیلاب، در استان باید جدی گرفته شود.

غلامرضا حسنی غربا افزود: تعداد دفعات جاری شدن سیلاب در استان سمنان سالانه رو به افزایش است و با ادامه این روند و اجرا نشدن طرح های آبخیزداری، خسارت های بیشتر به واحدهای مسکونی، بخش کشاورزی و عرصه های طبیعی وارد می شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: اکنون میزان بارش های رگباری در استان بیش از 40 درصد از کل بارش هاست و کاهش بارش های جامد در سمنان از پیامدهای منفی تغییر اقیلم است.
وی تاکید کرد: کاهش بارش ملایم به صورت برف با ماندگاری بیشتر و تقویت کننده منابع آب زیرزمینی، به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی، در استان سمنان جدی و نگران کننده است.
وی خاطرنشان کرد: در دوره بلند مدت 30 ساله میزان بارش های جامد و ملایم در استان سمنان کاهش یافته است که این بحران بارشی در کوتاه مدت به کاهش نفوذ بارش ها به سفره های زیرزمینی منجر می شود.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: در چند سال گذشته میزان خسارت به عرصه های طبیعی و محصولات کشاورزی استان به دلیل تغییر اقیلم افزایش یافته است که برای رفع این چالش اجرای طرح های آبخیز و آبخوان داری اجتناب ناپذیر است.
کمبود متوسط سالانه آب در استان سمنان 140 میلیون مترمکعب است و بارش های رگباری سال های اخیر باعث خارج شدن آب ناشی از بارش ها به صورت سیلاب بدون امکان تقویت سفره های زیرزمینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار