کد خبر: 939210
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
رئیس سازمان صنعت و معدن استان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با توجه به صدور پروانه‌های بهره‌برداری در بخش فولاد، ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از 2.5 میلیون تن افزایش یافته است.

بهروز اسودی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر 37 واحد فولادی با ظرفیت بالغ بر دو میلیون و پانصد هزار تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد، شمش و ورق فولادی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای فولادی استان سمنان را سه هزار و 594 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بالغ بر دو هزار و 400 نفر در واحد های تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور 29 جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده این طرح‌ها را 10 هزار و 540 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، دو هزار و 500 فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.

اسودی با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه‌های مهم دولت است که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است .

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره‌برداری شود و با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور و استان خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار