کد خبر: 939191
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
محمود الزهار با شمخانی و ظریف دیدار کرد
محمود الزهار، وزیر خارجه سابق فلسطین، از رهبران برجسته و عضو دفتر سیاسی و رئیس پارلمانی حماس که به همراه اعضای فراکسیون حماس به تهران سفر کرده است، روز گذشته با وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرد.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در این دیدار مهم‌ترین اولویت جهان اسلام را آزادی قدس شریف عنوان و تأکید کرد: هرگونه اقدامی که موجب ایجاد انحراف در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی شود، خیانت به مسلمانان جهان تلقی می‌شود.
امیر دریابان شمخانی گفت: مهم‌ترین اولویت جهان اسلام حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف است و هرگونه اقدامی که موجب ایجاد انحراف در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین تهدید جهان اسلام گردد، خیانت به مسلمانان جهان تلقی می‌شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از تلاش رزمندگان مقاومت و ایستادگی مردم غزه و کرانه باختری در مقابل رژیم صهیونیستی، پیروزی تحسین برانگیز مقاومت در جنگ پنج روزه اخیر را حاصل پایبندی به آرمان فلسطین و فداکاری در برابر زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی و ضعف و زوال بیش از پیش این رژیم دانست.

فساد درونی رژیم صهیونیستی را نابود می‌کند
شمخانی افزود: آنچه موجب نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد، فساد درونی و گسترده سران آن، بیداری ملت‌ها و هوشیاری نسبت به توطئه‌ها و ظلم‌هایی است که این رژیم کودک‌کش در حق بشریت مرتکب شده است.
وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران و ضرورت مقابله مستمر با سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان تأکید کرد: امروز حامیان فلسطین در سراسر جهان معتقدند تنها راه پیروزی و احقاق حق مردم، تکیه بر اراده داخلی و مقاومت اسلامی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از سازمان ملل به دلیل عدم اجرای تعهدات خود برای بازسازی غزه و تأمین حداقل‌های معیشتی و خدماتی برای ساکنان تحت محاصره، بر حمایت قاطع ایران از مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و تداوم ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم غزه تأکید کرد.
محمود الزهار، رئیس پارلمانی حماس نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین افزود: ما رژیم صهیونیستی را غاصب، فاقد مشروعیت و در سراشیبی افول می‌دانیم و هر اقدامی را که منجر به تأیید این رژیم و چشم‌پوشی از باز پس‌گیری سرزمین‌های فلسطین شود، مردود می‌دانیم. وی با بیان اینکه بیداری اسلامی رو به افزایش است و بدون شک ما پیروز خواهیم شد، تأکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران همیشه اثربخش بوده و مردم فلسطین این را به خوبی احساس می‌کنند که کسانی هستند که آن‌ها را حمایت کنند و ان‌شاءالله به‌زودی همگی در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند. وی با تقبیح حاکم شدن سیاست‌های تفرقه‌آمیز در جهان اسلام که موجب کاهش حساسیت نسبت به فلسطین و استیفای حقوق مردم مظلوم آن شده است، اظهار داشت. برخی کشور‌های عربی با تلاش برای مقابله با جمهوری اسلامی که عامل ثبات و صلح در منطقه است، مسیر تضعیف جبهه مقاومت و همکاری با دشمنان جهان اسلام را می‌پیمایند.

حمایت از فلسطین سیاست مبنایی جمهوری اسلامی
وزیر امور خارجه کشورمان نیز حمایت از فلسطین را یکی از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: متأسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد.
به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف صبح دیروز در دیدار محمود الزهار رئیس و دیگر اعضای فراکسیون حماس در مجلس فلسطین با بیان اینکه جهان اسلام باید به رغم برخی اختلافات حول محور حمایت از فلسطین گردهم آیند تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود، افزود: متأسفانه امروز برخورد با مقاومت از درون جهان اسلام صورت می‌گیرد و این فشار‌ها بر همه کشور‌ها و جریانات اسلامی هم وجود دارد.
ظریف تصریح کرد: حمایت از فلسطین یکی از سیاست‌های مبنایی جمهوری اسلامی است و امیدواریم برخی دولت‌های اسلامی که به حمایت صهیونیست‌ها و امریکا دل بسته‌اند به جهان اسلام بازگردند و بدانند صهیونیست‌ها دوست و شریک مطمئنی برای هیچ‌کس نیستند.
محمود الزهار نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران از فلسطین «حمایت حقیقی» به عمل می‌آورد، ابراز امیدواری کرد: پروژه صهیونیسم با مقاومت مردم فلسطین و حمایت جهان اسلام هر چه زودتر پایان یابد. رئیس فراکسیون مقاومت در مجلس فلسطین با اشاره به اعلام انحلال مجلس فلسطین توسط محمود عباس خاطرنشان کرد: مجلس فلسطین به‌طور قانونی انتخاب شده و باید دوره خود را تمام کند. وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی فلسطین مجلس تحت هیچ شرایطی حتی وضعیت اضطراری هم نمی‌تواند منحل شود و باید به کار خود پایان دهد. وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابراز تأسف از اعلام انحلال مجلس فلسطین این اقدام را خلاف اصول دموکراتیک و موجب سوء استفاده صهیونیست‌ها برشمرد و بر ضرورت وحدت ملت فلسطین حول محور مقاومت تأکید کرد.
رئیس و دیگر اعضای فراکسیون حماس در مجلس فلسطین روز شنبه هم با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و از وی برای سفر به غزه دعوت کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار