کد خبر: 938910
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان
معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به تنوع بالای و حجم بالای ذخائرمعدنی این استان گفت: استان سمنان در مجموع 20 میلیون تن تولید معدنی دارد.

حشمت الله عسگری اظهار کرد: از مجموع 20 میلیون تن تولید معدنی استان، تنها نیم تن به خارج از کشور صادر می شود که رقم بسیار ناچیزی است.

وی از استان سمنان به عنوان یکی از معدنی ترین استان های کشور ام برد و افزود: با وجود حجم بالای ذخائر معدی قطعی استان و میزان استخراج مواد معدنی تنها بخش کمی از آن صادر می شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان بر ضرورت توجه جدی تر به ایجاد ارزش افزوده بیشتر از طریق رویکرد جدی تر به فرآوری موادمعدنی تاکید واضافه کرد: میزان فرآوری موادمعدنی در استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دکتر عسگری از پراکندگی معادن به عنوان چالش پیش روی فعالیت های معدنی نام برد و افزود: از همین رو باید کارخانه ها و واحدهای فرآوری باید در محل و جوار معادن ایجاد شود تا هزینه ها کاهش یابد .

وی ایجاد کارخانه ها و واحدهای فرآوری را مستلزم مهیا بودن بسترها و زیرساخت های لازم و از جمله آب، برق، گاز و...در این بخش دانست و گفت: باید با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه ارتقاء سهم معادن در تولید و اشتغال استان را فراهم کنیم.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به تنوع بالای مواد معدنی در این استان خاطرنشان کرد: در گستره استان بیش از 40 نوع ماده معدنی قابل استخراج وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار