کد خبر: 938883
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان:
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه ایران بیش از ۶هزار مدال‌آور جهانی دارد، گفت: دانش‌پژوهان در قبال مسائل کشور و استان‌های محروم و در قبال تک‌تک فرزندان این کشور مسئول هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان در اولین مراسم ملی سالروز تأسیس باشگاه دانش‌پژوهان اظهار کرد: بناست ریشه داشته باشیم و رشد کنیم و قرار نیست که فقط ذهن‌های انباشته از فرمول و مطالب علمی داشته باشیم.
وی با تأکید بر اینکه کشورمان بالای ۶ هزار مدال‌آور جهانی دارد، خطاب به دانش‌پژوهان عنوان کرد: به طور قطع سیاستگذاران وظایفی را در قبال شما بر عهده دارند و حتماً مدال‌آوران هم وظایفی را بر عهده دارند و این تعهدی دوجانبه هست؛ شما دانش‌پژوهان در قبال مسائل کشور و استان‌های محروم و در قبال تک‌تک فرزندان این کشور مسئول هستید.
وی افزود: باید از ظرفیت ۶۶۴ پژوهش‌سرای کشور برای آموزش‌های المپیاد‌های علمی استفاده شود. مهاجرانی با بیان اینکه توسعه آموزش‌های مجازی باید به سرعت راه‌اندازی و فعال شود، تصریح کرد: منابع آموزشی لازم در سطح وسیع در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند سراسر کشور قرار می‌گیرد و دوره‌های آموزشی المپیاد‌های علمی در تهران و مراکز استان‌ها توسط کمیته‌های علمی برگزار می‌شود. وی بیان داشت: هر کدام از مدارس موفق در المپیاد‌های علمی می‌توانند «معین یکی از استان‌های محروم» شود و در این زمینه مشارکت کنند. مهاجرانی افزود: حمایت‌های مالی برای اجرای طرح‌های حمایتی می‌تواند ظرف مدت دو سال تحول اساسی در میزان مدال‌آوران شهرستانی ایجاد کرده و تا حد زیاد فاصله موجود بین تهران و استان‌ها را کاهش دهد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دوره آموزش عمومی مطرح است، بحث پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان است.
مهاجرانی گفت: از سال‌های گذشته تنوع‌بخشی به مدارس و دسته‌دسته‌کردن دانش‌آموزان در دوره آموزش عمومی مورد توجه بوده، اما باید این خطا را کاهش دهیم و یک تعادل برقرار کنیم.
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش، مهد نخبه‌پروری در کشور است، بیان داشت: ما ظرفیت بی‌نظیری در حوزه نخبگان داریم؛ آن‌ها باید سهم خود را در سیاست‌های نخبگان پیدا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار