کد خبر: 938246
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: 120 رشته قنات شناسنامه دار به منظور تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

سید محسن طباطباییان با بیان اینکه 120 رشته قنات شناسنامه‌دار در دامغان وجود دارد، گفت: این تعداد قنات بیشتر در جنوب دامغان و منطقه سرکویر جریان دارد و به عنوان منابع اصلی تامین آب آشامیدنی و کشاورزی استفاده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در سال گذشته هفت رشته قنات مرمت و بهسازی شد و امسال نیز مرمت و بهسازی 14 رشته قنات در دستور کار قرار دارد.
طباطبائیان، به گسترش سامانه آبیاری تحت فشار در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: احداث استخر برای آبیاری تحت فشار و خرید ورق‌های پلیمری با توجه به تعداد بالای درخواست‌ها، نیازمند تامین اعتبار ملی و استانی است.
وی افزود: تا کنون بیش از 100 کیلومتر شبکه فرعی آبیاری کانال‌های درجه سه و چهار در این شهرستان اجرایی شده است، با توجه به میزان اعتبار سال جاری اجرای حدود 70 کیلومتر کانال در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: از محل طرح‌های ملی در زمینه تسطیح اساسی اراضی پایاب سدهای مخزنی، سالانه اعتباری منظور می‌شود که از این محل در سال گذشته 350 هکتار اجرا و طی سال جاری نیز 400 هکتار در دستور کار قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: از محل اعتبارات ملی تعاونی‌های تولید، سال گذشته پنج هزار و 500 متر مسیر انتقال آب لوله‌گذاری شد و برای سال جاری نیز مسیری به میزان 9 هزار متر در دستور کار قرار دارد.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار