کد خبر: 938140
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علت دشمنی استکبار و نگرانی آن‌ها مربوط به پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف است و دشمن تلاش می‌کند تا مردم را نسبت به آینده بترساند و آن‌ها را نا امید کند.
 
 

جوان آنلاین: سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی راویان پیشرفت انقلابی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهارداشت: هدف از افتتاح این دوره، تربیت راویان جهت تشریح جایگاه‌های موفق جهانی جمهوری اسلامی ایران با رتبه زیر ۲۰ و یا نزدیک به ۲۰، در بیش از صد عنوان مختلف از نگاه موسسات بین المللی سنجش آمار است.

نماینده رهبرانقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: علت دشمنی استکبار و نگرانی آن‌ها مربوط به پیشرفت ایران در زمینه‌های مختلف است. در آن تقابلی که بین ما و دشمنان ما و کسانی که از ابتدای انقلاب در مقام مقابله با انقلاب اسلامی قرار گرفتند، یک سؤال مهمی مطرح می‌شود که چرا این‌ها با همه توان اینطور پای کار مقابله با انقلاب اسلامی آمدند؟ این یک سؤال مهم است. به نظر من چنین جمع‌هایی نباید از کنار این سؤال به راحتی عبور کنند.

جلیلی افزود: چرا نتوانستند با زور، زر و تزویر به اهداف نامشروع خود در رابطه با ملت ما دست یابند؟ این سوالی است که جوان ایرانی باید از خود بپرسد و از پاسخ آن قانع شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه شما بر روی موفقیت‌های چهل سال گذشته جمهوری اسلامی ایران که دیگران نیز به آن اعتراف دارند، متمرکز شدید، بسیار با اهمیت است. چراکه می‌تواند به جوان ایرانی کمک کند تا به پاسخ قانع‌کننده در رابطه با علت دشمنی‌های استکبار و لزوم مقاومت در برابر آن‌ها برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: راهبرد‌های چهل سال گذشته رژیم آمریکا را زیاد می‌بینید؛ از تغییر رژیم تا تغییر رفتار. اسم این استراتژی‌ها معلوم است؛ اما یک استراتژی یا راهبرد اساسی هم دارند که به آن کمتر توجه می‌شود. آن‌ها خودشان هم آن را اعلام نمی‌کنند، اما با تمام توان به اعمال آن می‌پردازند که همان راهبرد پوشاندن موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

جلیلی بیان کرد: تمام تلاش دشمن اینست که هم شکست‌های پی در پی خود در مهار انقلاب اسلامی را بپوشاند و هم مانع نمایش موفقیت‌های جمهوری اسلامی شود. او دست به کفر می‌زند، می‌پوشاند، تحقیر و یا انکار می‌کند.

وی گفت: کفر یعنی پوشاندن. شکل اعلامش این است که شما حضرت حق متعال را نبینی و بپوشانی. یعنی هر حقیقتی را که مطلوبشان نیست، بخواهند آن را بپوشانند. امروز تمام راهبرد آن‌ها این است که اگر آن‌ها در این مبارزه موفقیتی به دست نیاوردند، حداقل موفقیت‌های شما را بپوشانند. در نظام سلطه که این‌ها خودشان را فعال مایشاء و قدرت مایشاء معرفی می‌کردند نمی‌توانند بپذیرند کسی در برابر آن‌ها بایستد، مقاومت کند و پیشرفت نیز بکند؛ هم شکست پذیری آن‌ها را نشان می‌دهد و هم امکان پیشرفت بدون آن‌ها و در مبارزه با آن‌ها را نشان دهد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی افزود: دشمن می‌فهمد اگر دیگر ملت‌ها نمایش موفقیت‌های انقلاب اسلامی در ایران را ببینند، کار او سخت‌تر خواهد شد. او می‌داند اگر نسخه تکثیر بشود، تنها خرمشهر آزاد نمی‌شود بلکه جنوب لبنان نیز آزاد می‌شود. میفهمد وقتی هزینه سیاسی، رسانه‌ای، نظامی و هزینه‌های مختلف را میدهد و نتیجه نمیگیرد به چه علتی است.

جلیلی ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که خرمشهر‌ها در پیش است، یکی از آن‌ها در همینجاست. خرمشهری که امروز دشمن قصد کرده تا آن را اشغال کند، کجاست؟ پوشاندن موفقیت‌های انقلاب اسلامی. پوشاندن موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی است. خب اگر ما می‌خواهیم عملیات بکنیم و خرمشهری را آزاد بکنیم این است که دشمن را از این قضیه بیرون کنیم. یعنی تبیین کنیم و موفقیت‌هایمان را نشان بدهیم. نشان بدهیم که می‌شود ایستاد، مقاومت کرد، پیروز شد، پیشرفت کرد و تکثیر شد، این اهمیت را نشان بدهیم.

دبیرسابق شورایعالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: پیشرفت‌های نظام امری است که دشمنان ما به آن اذعان دارند. اما اعلام نمی‌کنند. به نفع‌شان نیست که اعلام بکنند. اگر اعلام بکنند یعنی کوس رسوایی‌شان و آن واقعیت شکست‌پذیری‌شان را به همه جهان اعلام کرده‌اند؛ می‌فهمد که اگر این موفقیت‌ها بخواهد جلوه پیدا کند یعنی چه.

وی در ادامه سخنانش درباره نقشه دشمن، بیان داشت: دشمن دریافته است که اندیشه اسلام ناب تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا؛ این تازه از نتایج سحر است. این هنوز ابتدای کار است. می‌گوید این وقتی که یک نهال نورس بود من با همه توان آمدم به مقابله او و موفق نشدم. حالا یک درخت تنومند چهل ساله شده که ریشه دوانده. یک جوان برومند چهل ساله شده. خب همه فرعونیان می‌ترسند. اینکه می‌بینید بهنگام چهل سالگی انقلاب همه نیروهایشان را دوباره تجمیع می‌کنند و دنبال می‌کنند، برای چیست؟

جلیلی گفت: این کار یک اردوی جهادی است، یک عملیات است، یک پس گرفتن خرمشهر در شکل خودش است. کار ارزشمندی است که شاید شایسته بود زودتر از این‌ها و بیشتر از این‌ها به آن توجه می‌شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: در مثالی مانند افزایش امید به زندگی که گزارش کرده‌اید از ۵۵ سال در زمان رخداد انقلاب اسلامی به ۷۸ سال در امروز رسیده، این افزایش ۲۳ ساله به گواهی خود موسسات به اصطلاح کارشناسی مانند WHO، طبق شاخص‌های مختلف به دست آمده است. یک وقتی شما تنها به ذکر این مقدار افزایش امید به زندگی اشاره می‌کنید، اما مهمتر از آن چگونگی و کیفیت رسیدن به این پیشرفت است؛ یعنی مسئله آن نرم افزاری است که موجب این پیشرفت شده است.

جلیلی گفت: مهمتر این است که چه چیزی این پیشرفت را به ارمغان آورد؛ دستاورد مهم انقلاب اسلامی آن نرم‌افزارش بود. میتوان پرسید چرا این اتفاق در کشور‌های دیگر رخ نداد؟ در همین کشور ما در طول تاریخ یکی دو قرن گذشته حرکت‌های گوناگونی از جمله مشروطه و ملی شدن نفت داشتیم؛ سوال اینجا مطرح میشود که چرا آن‌ها تداوم پیدا نکرد، ولی پیشرفت‌های امروز تداوم پیدا کرده است؟

وی بیان کرد: موفقیت‌ها و پیروزی‌ها مولفه‌های مختلف دارند که باید آن‌ها را حفظ کرد. کسانی میخواهند این مولفه‌ها را بپوشانند: «بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا.» بعد چه می‌شود: «وَ أَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ» پس دشمن با این وسیله به مقابله نرم‌افزار شما می‌آید که البته: «لَنْ یَضُرُّوکُمْ إِلَّا أَذًی».

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی اظهار داشت: این مهم است که در روایتی که از موفقیت‌های انقلاب اسلامی داریم، علت آن‌ها را نیز بدانیم. ریشه‌های آن را بشناسیم و بفهمیم این ریشه چگونه تقویت می‌شود و خدای نکرده چگونه ممکن است به آن لطمه بخورد.

جلیلی در انتهای سخنانش با تقدیر از عوامل طراحی و اجرای این طرح، گفت: این حرکت شما یک عملیات ارزشمند و بزرگ است. یک عملیات بسیار مهم و هوشمندانه که می‌داند کجا را هدف قرار می‌دهد. من به خاطر چنین مجاهدتی و چنین توجه‌ای به شما‌ها تبریک عرض می‌کنم که یک همچنین حرکتی را ان‌شاءالله شروع خواهید کرد.

وی درخصوص چگونگی تبیین برای برخی که نسبت به تاریخ گذشته کشور اطلاع کمتری دارند، گفت: از عوامل این اتفاق این است که دشمن تلاش میکند تا مردم را نسبت به آینده بترساند و آن‌ها را ناامید کند؛ طبیعتا باید واکنش متقابل آن را انجام داد یعنی به مردم دریچه‌های امید را نشان داد و آن‌ها را اقناع توضیحات لازم را به آن‌ها منتقل کرد. همانند حرکت امروز شما؛ این حرکت شما که امروز ارزشمند است، برای چیست؟ برای این که می‌خواهید بروید و مردم را اقناع بکنید.

جلیلی افزود: قرار نیست کسی در انقلاب اسلامی برود از یک مطلب غیر حق دفاع بکند. یک مطلب غیر حق را تبیین بکند. نه! این‌هایی که ما می‌گوییم، چون حقیقت است می‌خواهیم دفاع کنیم. اگر حق است پس قابل دفاع است. اگر من جایی نمی‌توانم دفاع بکنم، طبیعتاً آنجا ضعف من است که ابتدای باید آن را برطرف کنم. باید بررسی دقیق انجام داد و پاسخ درست را به مخاطب ارائه داد تا او به شکل اثباتی قانع شود.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی ادامه داد: این مسائل باید جلسات، دو طرفه باشد؛ یعنی روایت طرف مقابل و آن چیزی که به وی القاء شده و در ذهنش شکل گرفته را هم بشنوید و متقابلا در آن مباحثه‌ای که دارید او را به حقیقت نزدیکتر کنید. بگویید که میخواهم این ادله را برای شما بیان کنم، بفرمایید کجایش غلط است؟

وی بیان کرد: مشخصا یکی از بحث‌های موفقیت‌ها نسبت موفقیت‌ها با انقلاب و تفکر انقلابی و آدم‌های انقلابی است و متقابلاً نسبت جا‌هایی که کاستی‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد، با آن کسانی که این را به وجود آورده‌اند.

جلیلی درخصوص محل ارجاع بودن نخبگان و خواص برای عموم مردم خاطرنشان کرد: اگر ما می‌گوییم خرمشهر‌ها در پیش است و یکی از آن خرمشهر‌هایی که دشمن می‌خواهد آن را اشغال بکند، پوشاندن موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و علل موفقیت ما است پس می‌بایست در همان موضع با او مقابله کنیم. طبیعی است شما باید در همان محلی بروید که آن مسئله ظهور و بروز دارد و یک حرفی را می‌زند که مثلاً شما می‌گویید خطا است. باید بروید در آن جا حضور پیدا کنید. یکی از آن جا‌های اصلی به قول شما همان جایی است که محل رجوع است، باید بروید آن را توضیح بدهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع بندی سخنان خود گفت: یک اندیشه متعالی وجود دارد که حضرت امام (ره) آن را تحت عنوان اسلام ناب مطرح کردند که مبتنی بر مجموعه‌ای از حقیقت هاست. ما در این چهل سال پیشرفت‌های بسیار خوب، موفق و ارزشمند داشتیم که دشمن امروز می‌خواهد همه این‌ها را بپوشاند و ما باید این‌ها را مکشوف بکنیم.

وی افزود:، اما باید آن طرفش را هم بگوییم‌ها که اصلاً نگرانی دشمن برای چیست؟ برای این است که می‌داند شما به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کنید و به قله‌ها می‌نگرید. ما به این دلیل که توانستیم این پیشرفت‌ها را داشته باشیم پس می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگتر دیگری را هم رقم بزنیم. یعنی اگر ما توانستیم موشک فضاپیما بسازیم، به همین دلیل می‌توانیم خودروی مطلوب نیز بسازیم. اگر ما راوی پیشرفت هستیم، پس باید به دیگران افق پیشرفت را هم نشان دهیم؛ بگوییم همه این‌ها بوده، اما ما هنوز آن را در طراز انقلاب اسلامی نمی‌دانیم، ما خیلی بیشتر از این‌ها می‌خواهیم و به قله می‌اندیشیم.

جلیلی بیان کرد: تمام تلاش حضرت امام (ره) این بود که نظام اسلامی شکل بگیرد، ولی نگاه به قله است تا دیگر ارکان حکومت اسلامی نیز تشکیل شود. مداوم می‌بایست به سمت شکل مطلوب حرکت کنیم و البته همه اذعان داریم که با آن فاصله داریم، اما اگر در میانه این کوهنوردی تا نصف راه را آمدیم، طبیعتا برای رسیدن به قله باید بقیه راه را بپیماییم نه آنکه عقب گرد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: آن حرکتی که آن‌ها دارند امروز انجام می‌دهند این است که به اصطلاح کیلومتر حرکت انقلاب را صفر کنند. وقتی از مسیر ۱۰۰ کیلومتری، ۴۰ کیلومتر آن را طی کردیم، باید مقابل آنکه دشمن بخواهد ما را صفر کند، ایستاد و بقیه راه را طی کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار