کد خبر: 938112
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
زاکانی با نادرست خواندن ادعای «پزشکیان» مبنی بر علمی نبودن روش بررسی برجام در مجلس گفت:
زاکانی در گفت‌وگو با «جوان آنلاین» بیان کرد: «قرار بود نظام نامه متدولوژی و روشمندی بررسی برجام را دکتر پزشکیان بنویسند؛ من شخصاً دوبار در صحن مجلس به ایشان مراجعه کردم و پیگیر آن شدم، هر بار ایشان وعده کردند که نظام نامه را در کمیسیون ارائه کنند. در آخر هم ارائه نکردند و مجبور شدیم خودمان آن را بنویسم و در کمیسیون مطرح و تصویب کنیم.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دکتر پزشکیان، نائب رئیس مجلس، در برنامه‌ای تلویزیونی «بدون توقف» روش بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی را زیر سوال برد و مدعی شد بررسی‌های انجام شده سلیقه‌ای بوده و روش علمی و کارشناسی نداشته است. در پاسخ به این گفته، دکتر علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و رئیس وقت کمیسیون برجام در توئیتر خود نوشته است: «در گلایه به دکتر پزشکیان پیرامون بیان وی در عدم روشمندی علمی بررسی سند برجام در مجلس همین بس که ارایه پیش نویس آن را ایشان متعهد شد، ولی با وجود دو بار مراجعه حضوری بنده، تعهدش محقق نشد. این سند و دو سند اداره جلسه و اطلاع رسانی آن در کمیسیون برجام تصویب و اجرا شد که بی‌سابقه بود.» در همین راستا و به جهت شفاف شدن موضوع به سراغ دکتر زاکانی رفته و جزئیات بیشتر را جویا شده‌ایم.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان آنلاین» بار دیگر با نادرست خواندن ادعای دکتر پزشکیان گفت: «از گفته‌ی ایشان تعجب می‌کنم. پس از تشکیل کمیسیون ویژه برجام، سه نظام نامه تصویب کردیم. یکی نظام نامه اداره کمیسیون، یکی نظام نامه مراودات رسانه‌ای و اطلاع رسانی، و یکی هم نظام نامه متدولوژی و روشمندی بررسی برجام»

نماینده سابق مردم تهران با اشاره به نقش دکتر پزشکیان در نوشتن این نظام نامه‌ها گفت: «قرار بود نظام نامه سوم را دکتر پزشکیان بنویسند؛ من شخصاً دوبار در صحن مجلس به ایشان مراجعه کردم و پیگیر آن شدم، هر بار ایشان وعده کردند که نظام نامه را در کمیسیون ارائه کنند. در آخر هم ارائه نکردند و مجبور شدیم خودمان آن را بنویسم و در کمیسیون طرح و تصویب کنیم.»

رئیس وقت کمیسیون برجام درباره اطلاع دکتر پزشکیان از نظام نامه نوشته شده، می‌گوید: «نظام‌نامه مورد بحث در جلسه‌ای از کمیسیون تصویب شد که اتفاقاً شخص دکتر پزشکیان حضور داشتند. اسنادش هم موجود است که همان زمان منتشر شد. چرا ایشان که امروز معترض است برجام روش کارشناسی و علمی نداشته، خودشان مسئولیتشان را انجام ندادند؟ درست نیست که آدم مسئولیت خود را انجام ندهد بعد هم که دیگران به جایش انجام می‌دهند، با بی‌انصافی ایراد نابه‌جا بگیرد!»

زاکانی در پایان اشاره کرد: «در طول مدتی که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران توفیق خدمت داشتم، هیچ کمیسیونی را سراغ ندارم که نظام‌نامه‌هایی، چون نظام‌نامه‌های کمیسیون برجام داشته باشند، می‌توانم بگویم این کار در طول مجلس بی‌نظیر بود و برای اولین بار تصویب و بر اساس آن عمل شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار