کد خبر: 937991
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف ادعای عده‌ای که منطقه آزاد را مرکز قاچاق معرفی می‌کنند در سالجاری با کاهش 10 میلیارد دلاری قاچاق در کشور و افزایش کارآیی مناطق آزاد هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا کریمی اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد در حقیقت به توسعه و تقویت تولید و اشتغال و حتی حضور سرمایه‌گذاران خارجی با تکنولوژی‌های پیشرفته دنیا منجر شده و بیشترین رویکرد در این منطقه تولید کالاهای صادرات محور است تا به نوعی به توسعه متوازن منطقه‌ای کمک کنند.

وی با بیان اینکه در توانمندی مناطق کمتر توسعه یافته و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به ویژه در مناطق مرزی ایجاد این مناطق بسیار ضروری به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد: ایجاد این مناطق نه تنها به قاچاق و واردات بی‌رویه منجر نمی‌شود بلکه تا حدودی به کنترل این عناصر منجر شده و زمینه احیای تولید ملی را فراهم می‌آورد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بیش از 25 میلیارد دلار قاچاق در کشور داشتیم که در سالجاری با کاهش 10 میلیارد دلاری این میزان تا 15 میلیارد دلار تقلیل یافته و امیدواریم با ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان اردبیل جنبه‌های مثبت توسعه این منطقه را بیشتر شاهد باشیم.

کریمی بیان کرد: در حالی که قرار بود بخشی از اصلاندوز به منطقه آزاد ارس ملحق شده و شهرهای بیله‌سوار، پار‌س‌آباد و گرمی به منطقه آزاد تبدیل شود، ما تلاش می‌کردیم تا منطقه آزاد نمین را نیز به این محدوده اضافه کنیم که تنها با 4 کسر رای و نامهربانی برخی از نمایندگان این پیشنهاد ما رای نیاورد و تنها این سه شهرستان شمالی در محدوده منطقه آزاد قرار گرفتند.

وی به لایحه مبارزه با کمک مالی به تروریسم و پولشوئی اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس با اکثریت آرا به این لایحه رای دادند و تنها 59 نفر از نمایندگان با آن مخالفت کردند که بعد از بررسی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام امیدواریم هر چه سریعتر زمینه اجرای این لایحه در دولت فراهم آید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عملکرد شفاف نمایندگان مجلس را در همه مراحل تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه عملکرد نمایندگان شفاف و روشن است ما هیچ واهمه‌ای از شفافیت آرا نداریم و به صورت مستمر ارزیابی از عملکرد نمایندگان در معرض دید قرار می‌گیرد.

کریمی بیان کرد: ما با توجه به دغدغه کشاورزان در برنامه ششم توسعه 33 بند از احکام برنامه را به توسعه بخش کشاورزی اختصاص دادیم که علاوه بر برنامه ششم توسعه در بودجه سالانه نیز به بخش تحولی کشاورزی توجهی جدی شده است.

وی توسعه صنایع تبدیلی را در کنار افزایش ضریب خوداتکایی در این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: سالانه 600 هزار هکتار از اراضی کشور باید به روش نوین آبیاری مجهز شود که در مرحله اجرا باید مسئولان ورود پیدا کنند چرا که ما در مجلس وظیفه بسترسازی و قانونگذاری را برعهده داریم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از افزایش واحدهای تولیدی و تبدیلی به ویژه صنایع تبدیلی کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر کارخانه راه‌اندازی شده قرار است در سفر رئیس جمهور کارخانه جدیدی در حوزه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی راه‌اندازی کنیم تا سیب‌زمینی‌کاران دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

کریمی همچنین به مصوبه اخیر مجلس در ارتباط با بخشودگی جرایم وامهای زیر 100 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: کشاورزان با پرداخت اصل تسهیلات می‌توانند از مزایای مورد نظر استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر